آتش‌سوزی در مراتع بهشهر مهار شد

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85587880
آتش‌سوزی در مراتع بهشهر مهار شد

ساری- ایرنا- رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری بهشهر گفت: آتش سوزی در مراتع تیر پرو و حاجی کرد این شهرستان با همراهی نیروهای مردمی و یگان حفاظ منابع طبیعی استان مهار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی منابع طبیعی مازندران، مسعود حبیبی روز پنجشنبه اظهار کرد: صبح امروز شاهد ۲ مورد آتش‌سوزی در مراتع تیر پرو و حاجی‌کرد شهرستان را بودیم که به‌دلیل آتش زدن کنترل نشده کاه و کلش مزارع و سرایت آن به عرصه‌های منابع طبیعی شد.

وی افزود: با حضور به‌موقع اهالی وظیفه‌شناس و دوستدار طبیعت روستاهای سرخ گریوه و کلیا بسیجیان منطقه، دهیاران و اعضای شورای اسلامی این روستاها و کارکنان اداره محیط زیست و آتش‌نشانی استان همجوار و کارکنان یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و قرقبانان شرکت حفاظتی نکا چوب مهار شد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهشهر، علت حادثه و مساحت حریق و خسارات به بار آمده در دست بررسی است که نتایج آن اعلام خواهد شد.

حبیبی با تشکر از همه کسانی که با توجه به بُعد مسافت در روز تعطیل سریعا در منطقه حاضر شده و اقدام به کنترل آتش‌سوزی کردند، گفت: درخواست ما از مردم شهرستان و مسافران این است با توجه به گرمای هوا و خشکی مراتع در برپایی آتش نهایت دقت را بکار برده تا شاهد چنین خساراتی به زیست بوم کشورمان نباشیم.

آتش‌سوزی در مراتع بهشهر مهار شد

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند و در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد.

این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha