۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85587924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار نسبت به وزش باد شدید در خراسان جنوبی

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85587924
هشدار نسبت به وزش باد شدید در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به ویژه در نوار شرقی استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این هشدار هواشناسی روز پنجشنبه درباره وزش بادهای ۱۲۰ روزه و تقویت اختلاف فشار در منطقه شرق کشور از عصر فردا (جمعه) تا دوشنبه هفته آینده صادر شد.

نوع مخاطره این سامانه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید افقی به ویژه در نوار شرقی استان، مناطق بادخیز و مستعد طوفان گرد و خاک اعلام شده و منطقه اثر آن کل استان است.

این وضعیت جوی کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا به ویژه در نوار شرقی استان، طوفان گرد و خاک در مناطق مستعد مثل مرز شرقی، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات را به همراه دارد.

بر این اساس، اطمینان از پوشش و استحکام سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، گذاشتن قیم کنار نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر، خودداری از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص و رعایت سرعت مطمئنه توصیه می‌شود.

اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی پیش از این درباره وزش بادهای ۱۲۰ روزه و خیزش گرد و خاک از روز یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha