اجرای طرح بهسازی معبر ظهیرالاسلام در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۲ تهران از اجرای طرح بهسازی معبر ظهیر الاسلام در قلب پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی در بازدید از طرح بهسازی این معبر با اشاره به تداوم بهسازی معابر، احداث نهر و ساماندهی پیاده‌روهای این منطقه، از احداث پیاده‌رو، بازسازی نهر سرپوشیده ضلع غربی و روکش آسفالت خیابان ظهیرالاسلام خبر داد.

وی با اشاره به عملیات احداث نهر و احداث پیاده‌رو در این محور افزود: مرمت و بهسازی جداول و انهار از سرفصل‌های طرح عظیم بیست‌گانه خدمت است.

به گفته وی، شهرداری منطقه ۱۲، رصد مستمر و اصلاح و به‌روزرسانی انهار منطقه را در دستور کار خود قرار داده و با بازدیدهای میدانی و شناسایی مشکل نهر خیابان ظهیرالاسلام، نسبت به سرپوشیده کردن نهر این معبر به متراژ ۹۰۰ متر اقدام کرده است.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به دیگر اقدامات این منطقه در حوزه بهسازی معابر اضافه کرد: به دلیل مجاورت محور ظهیرالاسلام با مدرسه نابینایان خزائلی و مرکز رودکی، پیاده‌روسازی این محور به متراژ ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با اجرای مسیر ویژه روشندلان در دستور کار معاونت فنی و عمران منطقه قرار گرفته که در سال گذشته ضلع شرقی آن به اتمام رسیده است.

انارکی محمدی همچنین در ادامه با تاکید بر نهضت آسفالت، تراش و روکش آسفالت این محور به متراژ هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع را مورد پایش میدانی قرار داد.

اجرای طرح بهسازی معبر ظهیر الاسلام در پایتخت

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح اصلاح هندسی میدان صبح صادق در محله هرندی

وی در ادامه از روند پیشرفت طرح اصلاح هندسی در میدان صبح صادق محله هرندی نیز بازدید کرد.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: در راستای ایمن‌سازی تردد عابران پیاده و خودرو های سواری تثبیت طرح اصلاح هندسی و احداث میدان صبح صادق واقع در محله شهید هرندی، به مساحت ۴۰۰ متر با محوریت معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه و با همکاری شرکت عمران سازه کاسیت از تاریخ هشتم مرداد آغاز شده و تاکنون ۹۰ درصد آن اجرایی شده است.

محسن رضایی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ نیز با تاکید بر لزوم ایمن‌سازی و روان‌سازی جریان ترافیک در سطح شهر گفت: با توجه به نقش حائز اهمیت تقاطع‌ها به عنوان نقاط بحرانی در عملکرد شبکه معابر شهری، اصلاح هندسی شبکه معابر محدوده تقاطع در اولویت کارهای اجرایی این منطقه قرار دارد تا با طراحی و اصلاح هندسی صحیح معابر، نسبت به ایمن‌سازی، روان‌سازی و رفع گره ترافیکی در سطح محلات گام برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha