۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85587992
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برداشت ۴۰ هزار تن سیب پاییزه از باغ‌های بروجرد

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۷
کد خبر: 85587992
برداشت ۴۰ هزار تن سیب پاییزه از باغ‌های بروجرد

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۴۰ هزار تن سیب پاییزه از سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

جواد گودرزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بروجرد به عنوان قطب تولید سیب استان محسوب می شود و هرساله بیش از ۵۰ هزار تن انواع سیب گلاب و پاییزه از سطح باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای پاییز برداشت سیب در بروجرد آغاز می‌شود، افزود: از این میزان حدود چهار هزار تن سیب پادرختی و درجه سه است و مابقی سیب‌های درجه یک و ۲ هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه متوسط برداشت سیب از هر هکتار باغ ۲۵ تن است، بیان کرد: همه ساله بخش مهمی از سیب تولید شده در بروجرد به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور صادر می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه برداشت سیب گلاب از سطح ۷۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است، اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۹۰۰ هکتار باغ های سیب شهرستان ۷۰۰ هکتار سیب گلاب است.

وی تاکید کرد: از مجموع ۷۰۰ هکتار باغ‌های سیب گلاب شهرستان سالانه حدود ۱۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شهرستان و استان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: سیب گلاب بروجرد نیاز آبی بالایی ندارد و وزن آن بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ گرم است، کیفیت بالای سیب گلاب بروجرد به خاطر اقلیم خوب و معتدل بودن آب و هوای منطقه است.

گودرزی یادآور شد: از هر هکتار باغ بروجرد ۱۵ تن سیب گلاب تولید می‌شود و بیشتر باغ‌های سیب گلاب در روستای شیخ میری سادات و امیرآباد واقع شده که علاوه بر مصرف شهرستان بروجرد به شهرستان‌های اطراف نیز ارسال می‌شود.

وی سطح باغ‌های شهرستان را حدود ۱۳ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از مجموع این باغ‌ها بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات تولید می‌شود.

شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای حدود ۱۵ هزار هکتار اراضی باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha