۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85588159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: اسرائیل برای دسترسی بیشتر بشردوستانه در غزه تضمین دهد

نیویورک – ایرنا- سازمان ملل متحد بار دیگر از رژیم اشغالگر اسرائیل خواست برای دسترسی بیشتر به فعالیت های بشردوستانه در غزه، تضمین دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی تاکید کرد که اسرائیل، «به عنوان قدرت اشغالگر غزه» باید اطمینان ایجاد کند که سازمان های بشردوستانه می توانند به طور موثر کار خود را انجام دهند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران بر نقش حیاتی سازمان ملل متحد و آژانس امداد و کار سازمان ملل (آنروا) به عنوان "ستون فقرات، قلب، ریه ها و بازوهای" کمک های بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

دوجاریک با تاکید بر لزوم تضمین دسترسی به کمک های بشردوستانه از سوی اسرائیل "به عنوان قدرت اشغالگر غزه" گفت: "ما در تماس دائمی با همتایان اسرائیلی، در مورد چگونگی بهبود سیستم امدادرسانی هستیم."

او گفت: «وضعیت بشردوستانه در غزه فراتر از فاجعه است» و افزود که اگرچه بیش از ۷۰۰ هزار وعده غذایی از بیش از ۲۰۰ آشپزخانه توضیع شده است اما ارائه کمک های غذایی ۳۵ درصد در مقایسه با ماه جولای کاهش داشته است.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: «این کاهش کمک تا حدی به دستورهای تخلیه متعددی است که توسط نیروهای امنیتی اسرائیل صادر شد وابسته بود به طوری که حداقل ۷۰ آشپزخانه مجبور به تعلیق تهیه غذاهای پخته شده یا نقل مکان شدند.»

اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که شمار شهدای جنگ غزه تاکنون   به ۴۰ هزار و ۸۷۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافته است.

اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha