جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر آغاز شد

اردبیل - ایرنا - هفدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در منطقه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر استان اردبیل با شرکت گروه‌هایی از ۱۵ استان و ۲ کشور خارجی آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث‌ فرهنگی اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر فرصتی مغتنم برای معرفی خوراکی های محلی مناطق مختلف ایران و همچنین شناساندن ظرفیت‌های کم نظیر این شهرستان است.

حسن محمدی ادیب افزود: هفدهمین دوره این جشنواره با ۶۰ غرفه و شرکت‌کنندگانی از ۱۵ استان و ۲ گروه از کشورهای جمهوری آذربایجان و افغانستان، محفلی برای نمایش میراث بومی مناطق مختلف کشور و استان اردبیل به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر، میزبان این جشنواره است و علاوه بر اهالی استان، گردشگران و مسافران استان نیز از جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر استقبال کرده اند.

جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر آغاز شد
جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر

او تصریح کرد: این جشنواره تا روز شنبه ۱۷ شهریور ادامه دارد و برنامه‌های فرهنگی، هنری و بازی‌های بومی و محلی هر روز در کنار پخت و پز انواع آش و خوراکی های محلی و سنتی اجرا می‌شود.

به گفته متولیان جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر آش رشته ،آش دوغ ، کوفته تبریزی، حلوای سیاه خلخال و کیک سیب دارچینی، کشمش پلو و شش‌انداز ، آش اوماج، کیک صبحانه و کدو حلوایی با عدس و گردو آش اوماج قند چورکی از جمله غذاهای محلی ارائه شده در این جشنواره است.

به گزارش ایرنا ، شهرستان نیر با هفت منطقه نمونه گردشگری و آثار فراوان تاریخی، چشم‌اندازهای طبیعی، آب و هوای مطبوع و واقع شدن در دامنه‌های سرسبز سبلان، همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران تابستانی است.

تفرجگاه بولاغلار شهرستان نیر با بیش از ۲۷۰ هکتار مساحت و چشمه‌های متعدد و جاری، چشمه ایستی سو(سقزچی)، سد مخزنی یامچی و دهکده توریستی سبلان آفتاب نیر (قینرجه - بوشلو) از آثار دیدنی و تفریحی شهرستان نیر است.

این شهرستان در ۲۷ کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ـ سراب واقع شده و به علت ییلاقی بودن بیشتر اراضی، محل اتراق و تعطیلات گذرانی مسافران و گردشگران شمالغرب کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha