۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۳:۱۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85588207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش نظامی نیروهای ویژه کره جنوبی در نزدیکی مرزهای همسایه شمالی خود

تهران-ایرنا- به گفته مقامات کره جنوبی، نیروهای ویژه این کشور روز پنج‌شنبه یک رزمایش نظامی را در جزایر نزدیک مرز دریایی پرتنش با کره شمالی انجام دادند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از "خبرگزاری یونهاب", این دومین رزمایش نظامی کره جنوبی پس از تعلیق پیمان نظامی با کره شمالی جهت محدود کردن چنین مانورهایی است.

به گفته مقامات نظامی کره جنوبی، این رزمایش یک ساعته در جزایر یئون پانگ و بانگ یونگ در دریای زرد، در جنوب مرز دریایی شمالی - مرز دریایی کره جنوبی و شمالی - در ساعت ۲ بعد از ظهر (به وقت محلی) برگزار شد.

در بیانیه نیروی ویژه کره جنوبی آمده است: این رزمایش که ماهیت دفاعی دارند، شامل توپ های خودکششی کی ۹ و راکت‌اندازهای چندگانه چونمو بود و در مجموع ۳۹۰ گلوله در این رزمایش شلیک شد.

در این بیانیه افزوده شده است که تفنگداران دریایی این کشور به انجام رزمایش های دریایی منظم در این منطقه ادامه خواهد داد تا قابلیت های توپخانه ای خود را افزایش دهد و آمادگی نظامی را حفظ کند.

رزمایش روز پنجشنبه حدود سه ماه پس از آن برگزار شد که کره جنوبی به طور کامل توافق کاهش تنش بین دو کره امضا شده در سال ۲۰۱۸ را در ۴ ژوئن در پاسخ به ارسال بالون زباله از سوی کره شمالی به حالت تعلیق درآورد.

این توافق خواستار ایجاد یک منطقه حائل دریایی و ممنوعیت چنین رزمایش هایی برای کاهش تنش های فرامرزی بود.

به گزارش ایرنا، کره شمالی روز پنجشنبه مانور نظامی بزرگ بین کره جنوبی و ایالات متحده در هفته گذشته را محکوم کرد و هشدار داد که این دو کشور باید بهای گزافی را برای رزمایش‌های تحریک آمیز بپردازند.

رئیس دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع کره شمالی اعلام کرد که ارتش هرگز تحرکات نظامی ایالات متحده و کره جنوبی که امنیت شبه جزیره کره را تهدید می‌کند، تحمل نخواهد کرد.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که پنجشنبه هفته گذشته رزمایش تابستانی ۱۱ روزه واشنگتن و سئول به نام «سپر آزادی اولچی» (UFS) به پایان رسید.

مقام وزارت دفاع کره شمالی تاکید کرد: نیروهای متخاصم هرگز نمی‌توانند از مسوولیت سنگین تشدید تنش فرار کنند و باید بهای گزافی را بپردازند.

پیونگ یانگ مانورهای نظامی مشترک بین آمریکا و کره جنوبی را تهاجم علیه خود می‌داند، در حالیکه سئول و واشنگتن مدعی هستند که رزمایش‌های آنها ماهیت دفاعی دارد.

رئیس دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع کره شمالی همچنین سایر رزمایش های نظامی مشترک، از جمله رزمایش سانگ یونگ که قرار است روز جمعه (فردا) به پایان برسد را هدف انتقاد قرار داد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، پیونگ یانگ در جریان رزمایش امسال سپر آزادی اولچی نسبت به سالهای گذشته کمتر اظهار نظر کرد و دست به پرتاب موشک بالستیک نزد.

این خبرگزاری به نقل از ناظران ادامه داد: به نظر می‌رسد که کره شمالی بر تلاش‌های خود برای کنترل اوضاع پس از بارش شدید باران در اواخر ماه ژوئیه که مناطق وسیعی را در استان‌های شمالی جاگانگ و پیونگان شمالی در برگرفت و هزاران نفر را آواره کرد، متمرکز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha