۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85588240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۶ هکتار از مراتع و زمین‌های کشاورزی دهگلان در آتش سوخت

سنندج- ایرنا- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهگلان گفت: ۸۶ هکتار از مراتع و مزارع این شهرستان بر اثر سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی توسط کشاورزان، در آتش سوخت.

به گزارش ایرنا، فضلعلی قادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی برخی کشاورزان، ۱۶ هکتار از مراتع و ۷۰ هکتار زمین‌ها و بقایای محصولات کشاورزی روستاهای ابراهیم‌آباد، هلیز آباد و تازه‌آباد دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه با تلاش پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط‌زیست و انجمن‌های محلی آتش مهار شد. افزود: با سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی، آتش به سرعت به مراتع هم نفوذ می‌کند و باعث خسارات جبران ناشدنی می‌شود.

قادری آتش‌زدن کاه و کلش مزارع بعد از برداشت محصول را یک فاجعه زیست‌محیطی نام برد و ادامه داد: این اقدام یکی از عوامل آسیب‌رسان به طبیعت و محیط‌زیست به شمار می‌رود و موجب نابودی میلیون‌ها موجود زنده در خاک می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهگلان گفت: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک، مرتکبین به آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی به جزای نقدی و حبس محکوم می‌شوند و علاوه‌برآن طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲ و ۲۲ قانون جلوگیری از آلودگی هوا، تخلف‌کنندگان شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

قادری یادآور شد: برخی از کشاورزان از روی سهل‌انگاری و یا باهدف آماده‌کردن اراضی خود برای کشت دوم اقدام به آتش‌زدن مزارع خود می‌کنند که تخلف بوده و با آنان برخورد قضایی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha