۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85588320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: جامعه اسلامی بیش از هر زمانی نیاز به وحدت دارد

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: امروز جامعه اسلامی به واسطه جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه، بیش از هر زمانی نیاز به وحدت و انسجام دارد.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و ولادت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: جامعه کفر امروز به سمت اسلام چشم دوخته است، چرا که می دانند این دین و قرآن کریم، سرشار از عدالت و دلسوزی نسبت به مظلومان است.

وی رسالت پیامبر(ص) را مایه نابودی بداخلاقی، خونریزی، جاهلیت و زنده بگور کردن دختران دانست و افزود: حضرت رسول(ص)، عدالت، وحدت و اتحاد را بین جامعه بشریت پایه‌گذاری کرد.

امام جمعه سنندج بر لزوم برگزاری پرشور جشن‌های ویژه ماه مولود پیامبر(ص) و پیروی از دستورات و توصیه‌های رسول مهربانی ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی تاکید کرد.

ماموستا رستمی، محبت، دلسوزی، گذشت، صبوری را از مهمترین خصوصیات اخلاقی پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: خداوند به همه پیامبران تاکید کرده بود که به امت‌هایشان بگویند، پیامبری در آخر زمان مبعوث می‌شود که همه باید به او ایمان بیاورند و وی در راه رسالتش، یاری دهند.

به گزارش ایرنا، نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha