۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85588366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باور به توانایی‌های داخلی رکن اساسی تشکیل دولت اسلامی است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: باور به توانایی‌ها و اتکا به قدرت داخلی یکی از ارکان اساسی تشکیل دولت اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به بایدها و نبایدهای تحقق دولت اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: سستی بینش، ایمان اسلامی و انقلابی، عدم باور به ظرفیت‌های درونی کشور، اعتماد به نسخه‌های بیگانگان، غفلت از دشمن و اعتماد به آن، دنیازدگی و اشرافی‌گری و کم‌کاری و کم‌انگیزگی از جمله موانع تحقق این حکومت است.

وی افزود: سستی ایمان انقلابی در میان مسئولان و دستگاه‌ها سبب آسیب‌های جدی به دولت اسلامی است چراکه این نظام به برکت انقلاب اسلامی عزت یافته و زیربنای آن باور و ایمان قوی به مبانی اصیل اسلام و آرمان‌های امام راحل(ره) بوده و غفلت و عبور از این مبانی جزء موانع رسیدن به هدف است یکی مسئله سستی بینش و ایمان انقلابی و اسلامی در بعضی از مسئولان است.

وی در خصوص عدم باور به ظرفیت‌های درونی نیز گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های جغرافیایی، اقلیمی، نیروی انسانی، منابع زیرزمینی بود اما عدم باور مسئولان کشور مانعی دیگر در تحقق دولت اسلامی است.

امام جمعه ساوه افزود: یکی از موانع پیشرفت ما در تحقق دولت اسلامی، اعتماد به نسخه‌های غربی در هر زمینه‌ای است به گونه‌ای که بعضی از مسئولین در گوشه و کنار کشور به نسخه بیگانگان اعتماد بیشتری دارند تا به نسخه‌ی داخلی، که این خطای بزرگی است.

به گفته وی، موضوع دیگر مسئله‌ غفلت از دشمن و اعتماد به وعده‌های اوست که رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به تجربه‌ها همیشه نسبت به آن هشدار داده‌اند.

حجت الاسلام رحیمی این را هم بیان کرد که دنیازدگی و اشرافی‌گری
دنیاطلبی در میان مسئولان به عنوان دیگر مانع تحقق دولت اسلامی از ۲ سو ضربه می‌زند، یکی اینکه این گرایش در انسان به مرور زمان انگیزه‌ها و اراده‌ها را سست می‌کند و از سوی دیگر این سبک زندگی در میان آحاد جامعه ترویج می‌شود.

امام جمعه ساوه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مهمترین موانع درونی کم‌کاری و تنبلی بوده که بی‌دقتی در امور و کاهش روحیه مردم مهمترین نتیجه این مسئله است.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد و افزود: سخنان معصومین نقشه راه است و در همه ابعاد زندگی انسانی بشریت دستورالعمل دارند و بهترین سبک زندگی عمل کردن به توصیه‌های معصومین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha