امام جمعه کاشان: فرهنگ ازدواج آسان در سطح جامعه فراگیر شود

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: باید تلاش کنیم تا ازدواج آسان و به دور از تجملات در جامعه ترویج و فراگیر شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: بر مقوله ازدواج هشت زنجیر بسته شده، جهیزیه و مهریه سنگین و مراسم عروسی سنگین ازجمله زنجیرها است که باید توسط خود دختر و پسر باز شود.
وی اظهار کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طرح ازدواج پایدار، عالمانه و آسان را اجرا می‌کند، این طرح برای عموم مردم است و باید از آن استقبال شود.
امام جمعه کاشان بیان کرد: در کاشان حدود هزار کارخانه فرش داریم، ازدواج در طول سال شاید ۲ هزار مورد در این شهر باشد، برای یک کارخانه‌دار مشکلی پیش نخواهد آمد اگر ۲ تخته فرش را به زوج های جوان هدیه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: به کارخانه داران پیشنهاد می‌کنم برای رونق سنت نبوی این کار خداپسندانه را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هشتم ربیع سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) است، این امام همام ۲۸ سال زندگی کردند، ۱۳ سال از عمر با برکتشان را در مدینه بودند و ۱۰ سال همراه امام هادی (ع) در سامرا بودند و پنج سال هم دوران امامت ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به جنایت رژیم منحوس پهلوی در میدان ژاله تهران گفت: در ۱۶ شهریور سال ۱۳۵۷ در تهران اجتماعی میلیونی شکل گرفت و حکومت پهلوی به وحشت افتاد و حکومت نظامی در تهران و شهرهای بزرگ ایجاد شد، مردم به میدان ژاله آمدند و توسط انبوه نیروهای نظامی به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: امام راحل در پیامی فرمودند که من به نیابت از حضرت ولی عصر(عج) مصیبت ۱۷ شهریور را به همه خانواده های داغدار تسلیت می‌گویم، شاه با این جنایت هیچ جایگاهی در بین ملت ما ندارد.

امام جمعه کاشان با محکومیت اقدام سفیر استرالیا در تهران در ترویج همجنس گرایی و نادیده گرفتن مقدسات ملت ایران گفت: بنده به نمایندگی از مردم غیور کاشان اعلام می‌کنم استرالیا هنوز مستعمره انگلستان است و خیانت‌های استرالیا به کشور ما محرز است، زمانی که مردم ما نیاز به دارو داشتند استرالیا از تحریم‌های ظالمانه حمایت کرد، هرچند وزارت امور خارجه سفیر این کشور را احضار کرده اما این کافی نیست از وزارت امور خارجه درخواست داریم سفیر استرالیا را در خصوص حساسیت و پافشاری ملت غیور ایران در خصوص حدود الهی توجیه کند تا دیگر شاهد بروز چنین رفتارهای زشتی نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha