امام جمعه قشم: چهره منحوس پهلوی ها با هیچ آبی قابل تطهیر نیست

قشم- ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه چهره منحوس پهلوی ها با هیچ آبی قابل تطهیر نیست، گفت: این روزها برخی افراد و گروه ها با انجام فعالیت هایی به دنبال آلوده زدایی وجهه رژیم منفور ستم شاهی هستند اما چنین طرحی به دلیل جنایت های بیشمار آن رژیم به ویژه در روز ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ قابل اجرا نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با اشاره به فرا رسیدن چهل و شمشین سالگرد قیام یوم الله هفدهم شهریور(جمعه خونین) و روز پرپر شدن گل های انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ اظهار کرد: با اینکه در این روز عده زیادی از مردم به دست دژخیمان رژیم شاه به شهادت رسیدند اما این حادثه نقطه عطفی برای افزایش خشم و اعتراض عمومی مردم و رسوایی بیش از پیش رژیم منفور پهلوی شد و در تاریخ ننگین ستم شاهی به عنوان جمعه سیاه و جمعه خونین برای همیشه باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ شهریور لکه ننگی به پیشانی رژیم پهلوی است که هیچ وقت پاک نمی شود، گفت: این قیام خونین به عنوان نقطه عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم منحوس پهلوی باعث شد که پایه های رژیم طاغوت به لرزه درآید از این رو پیام عدالت خواهی این قیام هیچ گاه از یاد نخواهد رفت.

امام جمعه قشم ادامه داد: هفدهم شهریور، روزی است که باید برای جوانان بازخوانی شود تا به گذشتگان خود ببالند و بدانند که پدران و مادران خویش با رشادت و از خودگذشتگی و گوش جان سپردن به فرامین امام و رهبر خود حماسه ای آفریدند که نه یک روز بلکه یک تاریخ است.

حجت‌الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از بامداد چهارشنبه (هفتم شهریور) یورش گسترده ای را به مناطق مختلف کرانه باختری و به ویژه شهر و اردوگاه «جنین» را آغاز و اقدام به ویرانی و تخریب و کشتار فلسطینی‌ها کرده است، افزود: ایادی این رژیم غاصب و کودک کش بدانند و آگاه باشند فرزندان حزب الله، شیعیان حزب الله و حزب الهی های عالم در عراق، یمن، بحرین، ایران، افغانستان و آذربایجان نمی گذارند که خواب آسوده ای داشته باشید.

وی با بیان اینکه امروز غرب آسیا زیر چتر مقاومت اسلامی قرار دارد و حیات تازه ای به نفع این جبهه شکل گرفته است، گفت: امروز با مجاهدات رزمندگان مقاومت در دور جدید حملات خود به مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی ۶۰ هزار نفر آواره، ۳۴ نفر کشته و ۲۷۰ زخمی و بسیاری از پایگاه های آنان تخلیه شده است که این امیدها نشات گرفته از مبانی مهدویت و استقامت در راه ظهور منجی عالم بشریت است.

واقعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به «جمعه سیاه» که از آن با عنوان «کشتار ۱۷ شهریور» نیز یاد می‌شود، واقعه‌ای در جریان نا آرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران انجامید، در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ خورشیدی، تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی، خیابان ژاله (۱۷ شهریور) و میدان ژاله (شهدا) در تهران، منجر به سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش حکومت طاغوتی پهلوی شد و جمعی زیادی از انقلابیون در تهران در این روز به شهادت رسیدند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد: در ماه گذشته میلادی (اوت) ۱۳۰۷ موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده که بالاترین میزان از زمان شروع جنگ غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha