استفاده از فناوری‌های نوین فرصتی برای تربیت صحیح نسل جوان است

یزد - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین یک فرصت برای تربیت صحیح نسل جوان بر اساس ارزش‌های الهی و انسانی است.

به گزارش ایرنا، فرهاد فلاح، شامگاه جمعه در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری رباتیک در یزد با بیان اینکه باید از فناوری‌های جدید برای تربیت کودکان و نوجوانان استفاده کنیم افزود: همراه شدن ظرفیت‌های علمی در کنار توجه به مسایل تربیتی موضوعی مهم و بسیار مورد تاکید است.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره رباتیک ادامه داد: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در قالب برنامه‌های مدون برای ارتقای علمی و تربیتی نسل جوان بیش از گذشته بهره گرفت و در این مسیر مهم به همکاری همه بخش‌ها نیاز مبرم است.

این مسئول تصریح کرد: کودکی که در قالب برگزاری اینگونه رخدادهای علمی و فرهنگی در مسیر ساخت و رقابت، همراه با انگیزه و نشاط قرار می‌گیرد یک فرصت است که هنوز جای کار بیشتر وجود دارد و باید شاهد برگزاری این مسابقات در سال‌های آینده باشیم.

فلاح گفت: ایجاد فرصت برای کودکان و نوجوانان برای بروز خلاقیت و رقابت سازنده و شکوفایی استعدادها از چنان اهمیتی برخوردار است که باید همواره به آن عنایت خاص داشته باشیم و برای ارتقای آن بیش از گذشته تلاش مضاعف به عمل آید.

وی در ادامه به تفکر رایانشی یا تفکر محاسباتی اشاره کرد و افزود: این تفکر نوعی تفکر سازمان یافته با بهره گیری از مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که منجر به ارائه راه حلی برای مسائل می شود و این جزو برنامه‌های محوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مدیرعامل و رییس یازدهمین دوره مسابقات کشوری ربابت‌های آموزشی آریانا کاپ، گزارشی از برگزاری این رقابت‌ها که به مدت ۲ روز با همکاری بخش‌های مختلف و حضور بیش از ۴۰۰ نفر از سراسر کشور برگزار شد ارایه کرد.

محمدحسین کارگر ادامه داد: این مسابقات رباتیک دانش‌آموزی «آریانا» در ۲ مقطع ابتدایی و متوسطه در رشته‌های مختلف به خصوص رالی سرعت، جنگجو، بالاور وزنه، ربات کارخانه‌ای، فوتبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها و نمایش آزاد با نظم و طبق برنامه پیگیری شد.

این مسئول بیان کرد: ارتقای سطح علمی، خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان، تقویت کار گروهی، آشنایی با فناوری‌های نوین، آشنایی با رشته‌های جدید دانشگاهی و فراهم کردن زمینه‌ برای علاقه مندان که توانایی‌های خود را باور کنند از اهداف برگزاری مسابقات بود.

اجرای سرود و تجلیل از داوران، دست اندرکاران، سرپرستان، برگزیدگان و خبرنگاران از بخش‌های دیگر این مراسم بود که با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، اساتید، خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برگزار شد.

استان یزد با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha