۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹
کد خبر: 85588584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منحنی صعودی آمار زندانیان در انگلیس/ احتمال انتقال مجرمان به استونی

لندن – ایرنا – درحالی که آمار زندانیان در انگلیس به بالاترین حد در یک دهه گذشته رسیده است، دولت جدید این کشور قصد دارد تا برای کاهش ازدحام در ندامتگاه‌ها، مجرمان را به کشور استونی، واقع در شمال شرق اروپا منتقل کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، طبق آخرین داده‌های آماری ۸۸ هزار و ۵۲۱ انگلیسی در حبس به‌سر می‌برند. جمعیت زندانیان در این کشور طی ۴ سال گذشته یک هزار و ۲۵ نفر افزایش داشته و این میزان، از زمانی که شمارش آمار در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، بالاترین حد بشمار می‌رود.

دولت انگلیس به طور هم‌زمان دو طرح آزادی اضطراری زندانیان و انتقال آن‌ها به کشور استونی را در دست بررسی دارد. بر اساس طرح نخست، مجرمانی که ۴۰ درصد از دوران محکومیت خود را در زندان گذرانده‌اند، آزاد می‌شوند و به این ترتیب حدود ۵ هزار و ۵۰۰ سلول برای پذیرش زندانیان جدید آزاد می‌شود.

طرح انتقال زندانیان به استونی نیز در مرحله رایزنی میان مقام‌های دو کشور است. وزرای دادگستری دو کشور قرار است طی ملاقاتی در حاشیه اجلاس شورای اروپا در لیتوانی، درباره این مساله گفت‌وگو کنند.

وزیر دادگستری استونی در همین پیوند به نشریه تلگراف چاپ لندن گفت: بریتانیا و استونی سابقه همکاری های بین المللی موفقی دارند و چنین مشارکتی فرصت‌های بیشتری برای بهره مندی و یادگیری از یکدیگر ایجاد می کند.

مقام‌های دولت انگلیس نیز می‌گویند که این طرح را با توجه به وضعیت اسفناک زندان‌های کشور، به طور جدی دنبال می‌کنند. اما اولا اجرای این طرح به مصوبه پارلمان استونی نیاز دارد و در ثانی، منتقدان در انگلیس بر این باورند که با جابه‌جایی زندانیان، تنها چند صد سلول برای پذیرش افراد جدید باز می‌شود.

آنجلا ایگل معاون وزیر کشور انگلیس می‌گوید که دولت «تمام اقدامات ممکن را برای مقابله با بحرانی که از دولت قبل در سیستم عدالت کیفری به جا مانده بررسی می‌کند.»

وی امروز (جمعه) به شبکه خبری اسکای گفت: «ما یک بحران مطلق را در سیستم زندان‌ها به ارث برده‌ایم و ظرفیت بسیار کمی در آنجا باقی مانده است. دولت گذشته تعداد زیادی از زندان‌ها را بست و هیچ کدام را جایگزین نکرد. از این رو وزارت دادگستری هر راهکار ممکن را برای کاهش مشکل در نظر خواهند گرفت.»

پیشنهاد انتقال زندانیان به کشور استونی پارسال از سوی الکس چاک، وزیر سابق دادگستری انگلیس در کنفرانس حزب محافظه‌کار مطرح شد، اما به دلیل هزینه‌های بالای پروژه، پیگیری نشد. حزب کارگر نیز که از دو ماه سکان دولت انگلیس را در دست گرفته است، به بهانه سوءمدیریت محافظه‌کاران با این طرح مخالف بود اما اکنون به نظر می‌رسد که در این زمینه تجدید نظر کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ماه گذشته ظرفیت زندان‌ مردان در انگلیس تقریبا تکمیل شد و تنها ۸۳ سلول خالی باقی مانده بود. پیش‌بینی می‌شود کل جمعیت زندان‌های انگلیس تا سال ۲۰۲۷ میلادی از محدوده ۸۹ هزار به مرز ۱۰۶ هزار نفر برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha