۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۰:۰۸
کد خبر: 85588690
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: نزدیک به یک میلیون نفر به آستارا سفر کردند

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: نزدیک به یک میلیون نفر در تعطیلات چند روز گذشته به این شهرستان سفر کردند.

محمدرضا شهاب زاده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به تعطیلاتی که در هفته جاری و همزمان با پایان ماه صفر داشتیم، شاهد حضور بی سابقه هموطنان از اقصی نقاط کشور در استان گیلان و به ویژه آستارا بودیم.

وی با بیان اینکه طی یک هفته گذشته حدود ۷۵ هزار خودرو از استان همجوار (اردبیل) وارد شهرستان آستارا شده است، افزود: حدود ۸۵۰ هزار نفر شب اقامت را طی این مدت در آستارا داشتیم که طی چند سال گذشته در این شهرستان بی سابقه بوده است.

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه جمعیت شهرستان آستارا حدود ۹۷ هزار نفر است، بیان کرد: این شهرستان در این مدت میزبان هفت برابر جمعیت خود بود که خوشبختانه با کمک همه نیروهای مستقر در شهرستان از جمله نیروهای انتظامی، پلیس راه، نیروهای امنیتی، مدیران دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز، شهرداران و بخشداران خدمات لازم به مسافران ارائه شد.

شهاب زاده با بیان اینکه مصرف عادی روزانه بنزین در شهرستان آستارا بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار لیتر است، تصریح کرد: مصرف بنزین در این ایام به ۳۵۰ هزار لیتر در روز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جایگاه‌های سوخت شهرستان آستارا فعال است،گفت: دلیل تعطیلی برخی جایگاه‌ها در روزهای گذشته، مصرف بالا و ترافیک شدید سوخت رسانی در این ایام بود ولی در مجموع در سطح شهرستان آستارا مشکلی در زمینه تامین سوخت برای خودروها نداشتیم.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha