استولتنبرگ: ارائه سلاح به اوکراین یک راه سریع برای پایان جنگ است

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از اعضای ناتو خواست تا به ارائه تسلیحات به اوکراین ادامه دهند و تاکید کرد: ارائه سلاح به اوکراین یک راه سریع برای پایان جنگ است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اینترفاکس، دبیرکل ناتو که برای انجام یک دیدار رسمی از نروژ در اسلو به سر می‌برد، در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با یوناس گار استور نخست‌وزیر این کشور، گفت: متحدان ناتو در پایگاه رامشتاین در آلمان گرد هم آمدند تا در مورد حمایت بیشتر از توانایی دفاعی اوکراین در مقابل روسیه گفت وگو و تبادل نظر کنند و نروژ بخشی از این ابتکار عمل است.

استولتنبرگ در ادامه با بیان اینکه کمک‌های متحدان کی‌یف در میدان جنگ تفاوت ایجاد کرده و جان اوکراینی‌ها را نجات می‌دهد، افزود: اما اوکراین اکنون به حمایت نظامی بیشتری نیاز دارد و راه سریع برای پایان دادن به این جنگ، ارائه سلاح به کی‌یف است.

دبیرکل ناتو همچنین با تاکید بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باید درک کند که نمی‌تواند در میدان جنگ پیروز شود، اظهار کرد: مسکو باید یک صلح عادلانه و پایدار را بپذیرد که در آن اوکراین به عنوان یک کشور مستقل شناخته شود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha