استقبال فعال روس از ترویج ورزش باستانی ایران

مسکو- ایرنا- رئیس انجمن جهانی ورزش‌های ملی ثبت‌شده در یونسکو با استقبال از ترویج ورزش باستانی ایران در روسیه گفت: بستر مناسبی برای ترویج متقابل ورزش‌های سنتی دو کشور وجود دارد.

آلکسی کیلاسوف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو، با اشاره به چهار اجرای اعضای تیم ملی ورزش باستانی و پهلوانی ایران در شهر مسکو افزود: چنین رویدادها و معرفی ورزش‌های سنتی، عنصر بسیار مهمی از گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.
عضو شورای ورزش شهر مسکو تصریح کرد: بستر مناسبی برای غنی‌سازی متقابل در عرصه‌ ورزش‌های سنتی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه وجود دارد و روس‌ها نیز متقابلا ورزش‌های سنتی جالبی دارند.
کیلاسوف که فارغ التحصیل مقطع دکترا در رشته فرهنگ‌شناسی است، اظهار داشت: بر این باورم که ورزش‌های سنتی می‌تواند دیدگاه های فرهنگی مردم ما را به هم نزدیکتر نماید و روابط آنها را تقویت کند.

استقبال فعال روس از ترویج ورزش باستانی ایران

تیم ملی ورزش باستانی ایران شهریورماه ۱۴۰۳ با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و شهرداری پایتخت این کشور برای اجرای چهار برنامه به مسکو سفر کرد.

استقبال فعال روس از ترویج ورزش باستانی ایران

ورزشکاران باستانی ایران با اجرای برنامه های خود مقابل مسکوسیتی، لوژنیکی، پیچاتنیکی و مزیون، شهروندان روس حاضر در این آیین‌ها را با این ورزش آشنا کردند.

بنا بر اعلام رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای، این ورزش بومی ایران که در میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رسیده است، هم اینک به ۴۵ کشور جهان توسعه یافته است.

باران چشمه پیش‌تر در دیدار با معاون وزیر ورزش روسیه، ضمن اهدای شال مروج فرهنگ پهلوانی به وی، آمادگی ایران را برای ترویج ورزش زورخانه‌ای در روسیه اعلام کرده است که به گفته وی، با استقبال طرف روس همراه شد.

استقبال فعال روس از ترویج ورزش باستانی ایران

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور در پارک مزیون مسکو، از نزدیک اجرای اعضای تیم ملی ورزش باستانی و پهلوانی ایران در جمع شهروندان روس را به نظاره نشست و به آنان خداقوت گفت‌.
در این آیین که چهارمین و آخرین اجرای ورزشکاران باستانی ایران در سفر جاری به مسکو محسوب می‌شد، توجه شمار قابل توجهی از شهروندان روس حاضر در پارک و همچنین جمعی از هموطنان ایرانی را به خود جلب کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در حاشیه این آیین، از ورزش زورخانه‌ای به عنوان یادآور روح پهلوانی و جوانمردی یاد کرد.
جلالی با اشاره به گزارش رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مبنی بر توسعه ورزش باستانی ایران در ۴۵ کشور، از مذاکرات با مقامات روس برای ترویج این رشته در روسیه خبر داد.

استقبال فعال روس از ترویج ورزش باستانی ایران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha