مشکل شمال و حزب‌الله است نه محور «فیلادلفیا»/ حماس شکست نمی‌خورد

تهران- ایرنا- محافل صهیونیستی با اذعان به ناتوانی رژیم اسرائیل در شکست حماس و بی فایده بودن تداوم جنگ غزه، به تاثیر ضربات حزب الله و متروکه شدن شمال فلسطین اشغالی نیز اذعان کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، یکی از ژنرالهای ارتش اشغالگر اذعان کرد که حماس شکست نخواهد خورد.

«طال روس» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: آنچه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در اطراف غزه رخ داد، شکستی بزرگ برای اسرائیل بود. همه فرماندهان و افرادی که در این موضوع مقصر بوده‌اند، باید بدانند که دوره آنها تمام شده و باید نسلی جدید روی کار آید.

وی در گفت وگو با کانال صهیونیستی «کان» افزود: ما در حال حاضر شمال را از دست داده‌ایم. اسرائیل راهکاری برای تهدید شمال ندارد و در حال جنگ فرسایشی در شمال و جنوب است.

طال روس بیان کرد: اوضاع حماس نشان می دهد که شکست نخورده و امکان غلبه بر آن وجود ندارد و اگر پنج سال جنگ طول بکشد، اسرائیل سرجای اول خود در نوار غزه است.

از سوی دیگر، «شارون نیر» عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اعلام کرد: شکست اسرائیل محدود به هفتم اکتبر ۲۰۲۳ نخواهد بود، بلکه طی ۱۱ ماه گذشته نیز متحمل شکست شده است.

«تزوی هاوزر» رئیس سابق کمیسیون خارجی و امنیت کنست نیز به کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «بنیامین نتانیاهو» در حالی روی محور «فیلادلفیا» زوم کرده که اسرائیل در حلقه آتش گرفتار شده است. مشکل شمال و حزب الله است نه محور فیلادلفیا.

به گزارش ایرنا، در حالی‌که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با پشتیبانی آمریکا از چند ماه پیش مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد در روزهای اخیر بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس هم پنج‌شنبه گذشته گفت تا زمانی که دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، نتانیاهو را به چیزی ملزم نکند، پیشنهادات جدید برای آتش‌بس فایده‌ای نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: عقب نشینی از محور فیلادلفیا در مرحله دوم توافق آتش‌بس، ناقض آنچه است که بر آن توافق کردیم.

حمدان همچنین افزود که ارتش رژیم صهیونیستی ادعاهای نتانیاهو درباره وجود تونل در محور فیلادلفیا را تکذیب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha