۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85588806
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

طرح سرمایه‌گذاری پارک پردیسان همدان اقدامی ماندگار برای محرومیت زدایی

همدان- ایرنا- اجرای طرح سرمایه گذاری اقتصادی وگردشگری در پارک ۶.۵ هکتاری پردیسان واقع در یکی از نقاط حاشیه شهر همدان، اقدامی ماندگار در راستای محرومیت زدایی و ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه کم برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا روزگاری وسعت این منطقه بیابان زا، مکانی برای معتادان متجاهر، تردد دوره گردها و نیز چادرنشینان بود و آنرا به مکانی ناامن و پرخطر تبدیل کرده بودند.

اکنون اقدام شهرداری منطقه ۳ همدان در تفکیک اراضی این منطقه و ایجاد پارک پردیسان، فضای ناامن را تبدیل به ظرفیتی بکر برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری و اقتصادی کرده است.

محرومیت زدایی در نقطه ناامن

مدیر شهرداری منطقه سه همدان با اشاره به تبدیل کاربری این منطقه گفت: ۳۶ هکتار از محله خضر با برنامه‌ریزی اصولی تفکیک و تغییر کاربری شد به طوریکه هم اکنون کوی جدید با نام «کوی پردیسان» به شهر همدان اضافه شد.

محمدرضا فیض‌منش ادامه داد: در این محله همه کاربری‌ها اعم از ورزشی، نظامی، فضای سبز و ... با یک تفکیک استاندارد برای مسکن با حدود ۵۰۰ قطعه مسکونی، درنظر گرفته شده و شهرداری زودتر از استقرار مالکان کاربری‌های عمومی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به احداث پارک پردیسان، افزود: احداث فضای سبز پارک پردیسان به وسعت ۶ و نیم هکتار را از سال گذشته شروع کردیم در حالی که سکونتگاه‌ها هنوز شکل نگرفته اما واگذاری قطعه‌ها به مالکان انجام شده و یکی از بزرگترین طرح سکونتگاهی رسمی در تاریخ همدان است.

فیضی‌منش با اشاره به پروژه پارک موج‌های آبی خاطرنشان کرد: احداث زمین بازی پینت بال و باشگاه سوارکاری کودکان پردیسان از جمله پروژه‌های مهم در این پارک است.

طرح سرمایه‌گذاری پارک پردیسان همدان اقدامی ماندگار برای محرومیت زدایی



پروژه پردیسان تحول عظیم در توسعه گردشگری همدان

شهردار همدان نیز با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در پارک پردیسان گفت: پروژه سرمایه‌گذاری پارک موج‌های آبی در این مکان بسیار ارزشمند است و اقدام ماندگار را در توسعه گردشگری و ایجاد فضای تفریحی و رفاهی برای شهروندان مهیا خواهد ساخت.

سیدمسعود حسینی با اشاره به احداث باشگاه سوارکاری کودکان و زمین بازی پینت بال در مجموعه پارک پردیسان که به منظور تفریح، سرگرمی، شادی و نشاط شهروندان در حال اجرا است، افزود: این منطقه به کمپ گردشگری تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه کارهای خوبی در مجموعه پردیسان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: پروژه‌های سطح منطقه سه همدان رضایت‌بخش بوده است.

طرح سرمایه‌گذاری پارک پردیسان همدان اقدامی ماندگار برای محرومیت زدایی

موافقت شورا با واگذاری زمین برای ایجاد پارک آبی پردیسان

رییس کمیسیون سرمایه‌گذای شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: اعضای شورای اسلامی این شهر با اختصاص ۹ هزار و ۵۳۲ متر مربع زمین در منطقه ۳ برای ایجاد پارک آبی موافقت کرد.

حمید بادامی نجات اظهار کرد: پارک پردیسان یک طرح جامع و کامل برای نشاط اجتماعی و خارج شدن تمرکز از منطقه بلوار همدان بوده تا بتوانیم به گسترش عدالت اجتماعی کمک کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اقدامات خوب در پارک پردیسان گفت: همدان به عنوان قطب گردشگری شایسته نبود که تبلیغات پارک آبی سایر شهرها و استان‌ها که از همدان کوچک‌تر هستند در آن وجود داشته باشد و شهروندان ما برای استفاده از پارک آبی از استان خارج شوند.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: با موافقت شورا در پارک پردیسان برای شهروندان همدانی یک پارک آبی ایجاد خواهد شد و قرارداد با سرمایه‌گذار منعقد می شود.

وی یادآور شد: به دنبال این هستیم یک مرکز خرید مدرن و بزرگ نیز برای شهروندان ایجاد کنیم و به طور قطع با این پروژه‌ها محرک توسعه این منطقه محروم خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد فضاهای تفریحی گفت: برای نخستین‌بار باشگاه سوارکاری توسط شهرداری در حریم شهر در پارک پردیسان ایجاد شده و در فاز بعدی باشگاه پیت بال نیز بزودی راه‌انداری خواهد شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان افزود: مدیریت شهرداری منطقه سه همدان به خوبی توانسته یک مجموعه کامل تفریحی گردشگری را ایجاد کند که به طور قطع با احداث پارک آبی به عنوان مدرن‌ترین در غرب کشور به جذب گردشگر هم کمک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha