هشت شرکت تعاونی در مازندران آماده افتتاح است

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از افتتاح و بهره برداری هشت شرکت تعاونی همزمان با گرامیداشت هفته تعاون در این استان خبرداد.

علی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرگار ایرنا، میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای افتتاح این تعداد شرکت تعاونی با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر را ۴۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان، ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی و بقیه نیز در قالب آورده شخصی است.

وی با گرامیداشت هفته تعاون ۱۶ تا ۲۲ شهریورماه جاری، خاطرنشان کرد: هفته تعاون امسال با شعار"تعاون، تبلور مشارکت مردمی" نامگذاری شده است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های زیر مجموعه‌ آن، مردمی‌سازی خدمات را در دستور کار خود قرار داده اند.

این مقام مسوول، از تشکیل بیش از ۱۴ هزار تعاونی در مازندران با عضویت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر با هدف تقویت اقتصاد مردمی خبر داد و افزود: نیازمند گسترش الگوی اقتصاد تعاون و ارایه راهکاری پویا و موثر در برون‌رفت از گره‌های اقتصادی هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به محوریت مردم در فعالیت‌های تعاونی، مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی را در کنار بخش تعاون مدنظر است و بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

هشت شرکت تعاونی در مازندران آماده افتتاح است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه حوزه تعاون بسیار گسترده است و نقش کلیدی در جامعه ایفا می‌کند، ادامه داد: نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال‌زایی پایدار و توسعه بر کسی پوشیده نیست و برای تحقق این مهم باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد.

باقری با اشاره به سهم هفت درصدی تعاونی‌های مازندران در اقتصاد استان، گفت: مازندران به لحاظ تعداد شرکت تعاونی های تشکیل شده، رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد و این امر بیانگر نهادینه شدن مشارکت جمعی در بین مردم این استان برای فعالیت های اقتصادی است.

وی، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران، برپایی میز خدمت در محل مصلای نماز جمعه شهرستان ها، برگزاری نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان، افتتاح همزمان طرح‌های تعاونی، برگزاری جلسه کارگروه توسعه تعاون، رژه خودرویی، بازدید از تعاونی‌ها و حضور در دفتر رسانه‌های جمعی استان را از جمله برنامه‌های مهم در گرامیداشت هفته تعاون ذکرکرد.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha