بیش از یکهزار بهورز در روستاهای هرمزگان مشغول فعالیت هستند

بندرعباس - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه بهورزان یکی از مهم ترین رده های نیروی انسانی در نظام شبکه سلامت هستند، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۹ نفربهورز در سطح این استان خدمات بهداشتی و درمانی را به روستائیان ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، غلامعلی جاودان روز شنبه اظهار کرد: فعالیت بهورزان در سر فصل های کاری از جمله تشکیل پرونده الکترونیک بهداشتی برای افراد ساکن در روستاها، واکسیناسیون و ایمن سازی همگانی، مراقبت از مادران باردار، کنترل آب شرب در روستا و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سکته و سرطان انجام می شود.

وی ادامه داد: یک بهورز در روستا به عنوان نیروی چند پیشه خدمات مامایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت خانواده و مراقبت از گروه‌های سنی، سلامت روان، درمان‌های ساده علامتی، خدمات پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و نظایر آن را به جمعیت تحت پوشش ارائه می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توضیح داد: مرکز آموزش بهورزی شهرستان بندرعباس به عنوان مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های آموزش سلامت معین این استان در جهت توانمندسازی کارکنان حوزه بهداشت انتخاب شده تا هدف نهایی ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی در واحدهای ارائه دهنده خدمت محقق شود.

جاودان اضافه کرد: در حال حاضر دوره آموزشی ۱۹۵ دانشجو در مراکز آموزش بهورزی بندرعباس، میناب، بندرلنگه و قشم به اتمام رسیده و آنان در حال فارغ التحصیل شدن از مراکز یادشده هستند.

وی گفت: تا پایان امسال ۲۳۵ نفر از افراد واجد شرایط در مراکز آموزش بهورزی این استان شروع به تحصیل خواهند کرد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، در حال حاضر تعداد ۳۱ هزار و ۱۴۸ بهورز در شبکه های بهداشتی و درمانی کشور فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha