۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85588926
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صادرات مبلمان منبت ملایر نیازمند حمایت دولت است

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85588926
صادرات مبلمان منبت ملایر نیازمند حمایت دولت است

همدان- ایرنا- رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر گفت: تولیدات مبلمان منبت این شهرستان به کشورهای اوراسیا، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و چند کشور اروپایی صادر می‌شود و برای حضور مستمر در بازارهای جهانی نیازمند هموارکردن مسیر صادرات توسط دولت هستیم.

"یدالله کریمی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۰ واحد تخصصی رنگ‌کاری و ۹۰۰ کارگاه رویه‌کوبی در سطح این شهرستان، بیان کرد: در حال حاضر برای ۲۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۳۵ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم در این صنعت ایجاد شده و ۶ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ در سطح این شهرستان فعال است.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر با بیان اینکه ۶۰ درصد فعالان این حوزه از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند، افزود: هزار و ۲۰۰ زن بدسرپرست و یا سرپرست خانوار و یا بانوان منبت‌کار ملایر در این حوزه مشغول به کار هستند و بخش بزرگی از اشتغال این شهرستان زیر مجموعه خانواده هنرصنعت مبلمان منبت است.

اعطای وام یک میلیارد ریالی به خریداران مبل در ملایر

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر خاطرنشان کرد: به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت، وام قرض‌الحسنه یک میلیارد ریالی با سود چهار درصد در قالب کالا کارت به خریداران مبل در سراسر کشور اعطا می‌شود و این فرصت استثنایی توسط یکی از بانک‌های عامل فراهم شده و همه هموطنان ما در هر شهری می‌توانند از این وام استفاده کنند.

وی افزود: مردم برای دریافت این وام می‌توانند به شعبه بانک مهر ایران در شهر خود مراجعه کرده و پس از سفر به ملایر مبلمان منبت خود را خریداری کنند.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر با بیان اینکه پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد، ادامه داد: آیین افتتاحیه جشنواره ۱۸ شهریورماه در پارک تاریخی سیفیه برگزار می‌شود و همزمان با این جشنواره، بیش از ۱۴ جشنواره متنوع دیگر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

کریمی برگزاری این جشنواره‌ها را نقطه عطفی در رونق اقتصادی منطقه و معرفی ظرفیت‌های ملایر به ویژه در حوزه گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره‌ها آورده اقتصادی خوبی برای فعالان هنرصنعت مبلمان منبت جهان شهر ملایر داشته باشد.

وی با بیان اینکه سه جشن بزرگ به همت شهرک صنعتی مبلمان حاجی‌آباد، بازار مبل ملایر و فعالان صنعت مبلمان در خیابان کارآفرینی برگزار می‌شود، بیان کرد: تمامی مجموعه این شهرستان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و فعالان حوزه مبلمان منبت در برگزاری پنجمین جشنواره ملی مبل و منبت پای کار هستند و برای ارتقای کیفیت جشنواره به ویژه تولیدات مبلمان منبت به جد تلاش کرده‌ایم.

اعمال جریمه‌های سنگین برای واحدهای متخلف

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر یادآور شد: واحد بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه درودگران مبل منبت طی یکماه از تمام واحدهای صنفی و نمایشگاه‌های مبل منبت بازدید می کنند و در این رابطه دادستان ملایر پای کار است و هر واحد صنفی که مرتکب جرم شود، ۱۰ برابر هزینه مربوطه باید جریمه پرداخت کند.

به گفته کریمی؛ در مدت زمان برگزاری جشنواره بازرسان اتحادیه به صورت شبانه‌روزی فعال‌ هستند و کیفیت محصولات تولیدی را کنترل می‌کنند و مقابل درب همه نمایشگاه‌ها و واحدهای عرضه کننده مبلمان، تلفن مخصوص هیات بازرسی نصب شده و تمامی شکایت‌ها از طرف خریداران پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار منطقه ویژه برای عرضه و فروش مبلمان منبت در نظر گرفته شده است ادامه داد: تمامی زیرساخت‌های لازم برای اسکان مسافران و خریداران به همت میراث فرهنگی فراهم شده و طی این یک ماه هتل‌ها، سوئیت‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز بوم‌گردی آماده خدمات‌رسانی هستند.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر تبلیغات را جزء لاینفک رشد اقتصادی و فروش خوب در جشنواره‌ها دانست و گفت: در این راستا یک تیزر حرفه‌ای توسط یکی از شرکت‌های تراز اول ایران تهیه شده و با پیگیری‌های انجام شده ۱۵ روز قبل از شروع جشنواره از تمام شبکه‌های رسانه ملی در حال پخش است.

پخش ۴۰ هزار ثانیه تبلیغات مبلمان منبت از رسانه ملی

کریمی اظهار کرد: ۴۰ هزار ثانیه تبلیغات رایگان در قالب ۵۰۰ مورد پخش تلویزیونی تیزر به مناسبت پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت سهم ملایر از رسانه ملی است و این یک موفقیت و تبلیغات بسیار گسترده و خوب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های هنرصنعت مبلمان منبت ملایر است.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره پنجم جرایم بازدارنده‌ای از طرف تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و دادستانی برای متخلفان در زمینه عرضه و فروش مبلمان در نظر گرفته شده و واحد متخلف ۱۰ برابر میزان تخلف جریمه می‌شود و حتی ابطال جواز و پلمب واحد نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر حفظ اعتبار و برند شهر جهانی مبلمان منبت را بسیار حائز اهمیت دانست و بالا بردن کیفیت محصولات، ارتقای رنگ و مواد اولیه، برگزاری و کارگاه‌های مهارت حرفه‌ای به منظور ارتقاء کیفیت محصولات را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد.

کریمی همچنین با اشاره به فضاسازی شهر و نصب بنرهای مخصوص تبلیغات جشنواره پنجم مبلمان منبت در ورودی‌های شهر، افزود: در حال حاضر با سازمان جهانی صنایع دستی در یونسکو ارتباط تنگاتنگی داریم و سالانه تمامی اقدامات و جشنواره‌های برگزار شده در حوزه مبلمان منبت مستندسازی و توسط وزارت میراث فرهنگی به سازمان جهانی یونسکو ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: پنج کمیته تخصصی اسکان، تبلیغات، نظارت بر اماکن و فروشگاه‌ها، فضای مجازی و اطلاع‌رسانی در پنجمین جشنواره مبلمان منبت تشکیل شده و ۱۰ بیلبورد تبلیغاتی در همدان نصب شده است.

به گزارش ایرنا؛ نهم دیماه سال ۱۳۹۸ بر اساس تصمیم شورای جهانی صنایع دستی، منبت ملایر در فهرست صنایع دستی جهان به ثبت رسید و بیش از ۶۰ درصد از تولید مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است.

پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت ملایر از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه به مدت یکماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha