۲۴ هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه‌های کاشان آزادسازی شد

اصفهان - ایرنا - مدیر منابع آب کاشان از آزادسازی ۲۴ هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه‌های این شهرستان در ۲ سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان روز شنبه به نقل از محمدرضا نرجسیان افزود: به غیر از آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها، ساماندهی، دیواره چینی و عملیات لایروبی آنها نیز با جدیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: دیوار ساحلی رودخانه روستای سادیان بخش برزک این شهرستان به طول ۷۰۰ متر و ارتفاع سه متر با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات آب منطقه‌ای اصفهان در روزهای اخیر احداث و بهره برداری شد.

مدیر منابع آب کاشان ادامه داد: دیوارچینی رودخانه اردهال در این منطقه نیز به طول ۶۵۰ متر با تخصیص اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری این شرکت از پروژه‌های امسال بود.

به گزارش ایرنا، مساحت حوزه آبریز منطقه کاشان افزون بر ۱۰ هزار کیلومتر مربع شامل ۱۶ زیر حوزه است که از شمال غرب (رودخانه شوراب) تا جنوب شرق (رودخانه تتماج) ادامه می یابد.

طول رودخانه‌های شهرستان کاشان حدود ۷۰۰ کیلومتر است؛ این شهرستان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

بر اساس آمار موجود طول رودخانه‌های اصلی استان اصفهان بالغ بر سه هزار و ۵٠٠ کیلومتر است که در سال‌های اخیر به‌دلیل برداشت‌های بی‌رویه و کاهش بارش بخش قابل توجهی از آنها جریان غیر دائم و مقطعی پیدا کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha