۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 2493
کد خبر: 85588934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمدید ارسال اثر به اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی از تمدید ارسال اثر به اولین دوره این جایزه تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

الهام زارع‌زاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: بازآفرینی از مباحثی است که هم، ریشه در گذشته دارد و هم با توجه به مباحث بینامتنیت، مورد توجه فعالان نظری در دنیاست. از سویی دیگر سهم قابل توجهی از تولیدات داستان‌محور موفق در دنیا را آثار بازآفرینی تشکیل می‌دهد.

دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی ادامه داد: گرچه هم در زمینه خلق آثار هنری و هم در حوزه نظری، افرادی در ایران بوده و هستند که فعالیت‌های مرتبط با بازآفرینی دارند، ولی دریغ آنجاست که اینان مانند تک‌نورهایی در آسمان خلق اثر و ساحت نظری هستند. تا آنجا که شاید منابع مکتوب در این زمینه، از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نکند و ضرورت پرداخت به بازآفرینی اینجا حس می‌شود.

وی با بیان روند برگزاری جایزه افزود: فعالیت اصلی از فراخوان شروع و به اختتامیه می‌انجامد. این جایزه ملی توسط حوزه هنری استان اصفهان در حال برگزاری است و رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاهِ کوتاه، طرح داستان و جستار نویسی، بخش‌های این رقابت را تشکیل می‌دهد. این رقابت علاوه بر جلب نظر جامعە داستانی به موضوع بازآفرینی، با تعریف بخش‌های داستان کوتاه کوتاه و جستارنویسی فعالین شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نو را نیز درگیر خواهد کرد.

این داستان نویس ادامه داد: در بخش رقابتی طرح داستانی نیز شناسایی استعدادهای عرصه داستان‌نویسی درنظر گرفته شده؛ نگاه حمایتی در هنگام نگارش و چاپ اثر، بر ترغیب این گروه از علاقه مندان موثر است. فعالیت‌های ترویجی جایزه، در دوگروه کارگاه‌های نظری و داستانی تعریف شده‌ است که در چند استان برگزار می‌شود و هم به ایجاد جریان بازآفرینی کمک خواهد کرد و هم موجب رشد قابل توجهی برای داستان نویسان و داستان نویسی در استان‌ها خواهد شد.

زارع زاده با بیان اینکه مخاطبان این جایزه ملی از اهل قلم و داستان‌نویسان حرفه‌ای تا نویسندگان نو پا را شامل می‌شوند، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های مختلف رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، طرح رمان و جستارنویسی داستانی آثار خود را از طریق وبسایت www.dastanvabazafarin.ir با تمدید مجدد این فراخوان تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۳ ارسال کنند.

وی اضافه کرد: در بخش رمان به سه نفر اول به‌ترتیب جایزه ۱۰۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی هدیه می‌دهیم. در بخش داستان کوتاه ۵ جایزه‌ی ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌ایم. ۲ جایزۀ ۵ میلیون تومانی هم به بخش داستان کوتاه کوتاه اختصاص داده‌ایم. در طرح رمان با حمایت از تولید اثر نیز به ۱۰ نفر جوایز ۳۰ میلیون تومانی خواهیم داد. ۲ جایزۀ ۱۰ میلیون تومانی هم برای بخش جستارنویسی داستانی تعریف کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha