۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85588957
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بوم‌گردی‌، مقصد اول اقامت مسافران تابستانی گلستان است

گنبدکاووس- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: بیش از ۶۵۰ هزار نفر از ابتدای فصل تابستان تاکنون در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند که بیشترین آن با حدود ۲۰ درصد مربوط به واحدهای بوم‌گردی است.

به گزارش ایرنا، بوم‌گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در ایران است که در آن افراد به جای حضور در هتل‌ها و اماکن شلوغ و پرازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می‌شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره ساعتی و شاید روزهایی را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.

گلستان با وجود برخورداری از مزیت‌های نسبی در حوزه گردشگری همچون روستاهای واقع در دل کوه‌ها، جنگل‌ها و دشت‌های سرسبز در کنار سکونت حدود ۲۰ قومیت با آداب و رسوم، پوشش و غذاهای متنوع در حوزه بوم‌گردی از مناطق منحصر به فرد ایران محسوب می‌شود و تاکنون با حمایت‌های صورت ۲۰۱ واحد اقامتی بوم‌گردی به طور عمده در روستاهای این استان فعال شده است.

یاسر قندهاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده بوم‌گردی‌های گلستان در روستاها و تفرجگاه‌های طبیعی فعال است گردشگران در سفر به استان علاقه زیادی به اقامت در این فضاها دارند.

وی افزود: ۴۹ هتل، متل و هتل آپارتمان، ۱۰ مهمانپذیر، ۲۰۱ بومگردی، پنج مجتمع گردشگری و ۳۴۳ خانه مسافر در کنار کمپ‌ها، مدارس و مهمانسرای ادارات به عنوان ظرفیت‌های اقامتی در گلستان از گردشگران و مسافران پذیرایی می‌کنند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: همچنین ۸۹ دفتر خدمات مسافرتی و بیش از ۱۹۰ راهنمای گردشگری برگزاری تورهای گردشگری برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی را در استان برعهده دارند.

قندهاری گفت: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در سفر به گلستان از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تاریخی، صنایع دستی و مذهبی بازدید کردند که بیشترین آن مربوط به جاذبه‌های طبیعی مانند ناهارخوران گرگان، آبشارهای کبودوال علی‌آبادکتول، لوه گالیکش و شیرآباد رامیان و اسکله بندرترکمن بوده است.

وی افزود: نمایشگاه و غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی برای عرضه سوغات گلستان به گردشگران تا پایان تابستان در شهرستان‌ها و سواحل استان برپا خواهد بود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به ادامه دار بودن بازدیدهای نظارتی تیم‌های انفرادی و مشترک ادارات مرتبط، گفت: از ابتدای تابستان تاکنون ۲۲ مرکز اقامتی و پذیرایی در استان به دلیل نحوه خدمات رسانی نادرست تذکر و اخطار دریافت کردند و چهار خانه مسافر غیرمجاز هم پلمب شد.

به گزارش ایرنا، استان مرزی گلستان بین ۲ قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد قرار دارد و هر ساله در ایام تعطیلات نوروز و تابستان مسافران و گردشگران بی‌شماری از این مسیر گذر و یا بیتوته می‌کنند.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و از شمال با ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از جنوب با سمنان و از غرب با مازندران همسایه است.

تپه‌ها، قلعه‌ها، مساجد زیبا، زیارتگاه‌ها، برج‌ها، کانون‌های شهری و روستایی تاریخی، کاخ‌ها، پل‌ها، معابر و گذرگاه‌های تاریخی، امام زاده‌ها و آرامگاه، دیوار دفاعی و آداب و رسوم، گوشه‌هایی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha