۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85588980
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگران: کنفرانس کارآفرینان چین-آفریقا پیام توسعه مشترک بود

تهران- ایرنا- تحلیلگران نشست سران مجمع همکاری و هشتمین کنفرانس کارآفرینان «چین-آفریقا» در پکن را پیامی محکم برای توسعه مشترک ارزیابی کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، فوتی جکسون ماما، مدیرعامل یک شرکت امنیتی مستقر در آفریقای جنوبی، از افزایش سرمایه‌گذاری‌های چین در آفریقا به‌ویژه در حوزه‌های کلیدی مانند زیرساخت، فناوری اطلاعات و کشاورزی ابراز خوشحالی و تاکید کرد که این سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه پایدار این قاره بسیار حیاتی هستند.

وی همچنین به ظرفیت همکاری بین چین و آفریقا در زمینه فناوری دیجیتال اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری برای شتاب بخشیدن به روند نوسازی و تحول داخلی آفریقا ضروری است.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در حاشیه نشست سران چین با کشورهای آفریقایی اعلام کرد که روابط پکن با تمام کشورهای آفریقایی به سطح راهبردی جامع ارتقا خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این روابط در چارچوب توسعه طرح «جامعه چین-آفریقا با آینده‌ای مشترک برای عصر جدید»، «۶ پیشنهاد عمده برای پیشبرد مدرنیزاسیون چین-آفریقا» و «ترسیم یک طرح برای پیشبرد همکاری چین - آفریقا» پیش خواهد رفت.

وانگ با اشاره به توافق چین و آفریقا برای حذف تعصبات، بی‌عدالتی‌های تاریخی و توسعه‌ای که برای مردم سودمند باشد، تصریح کرد: این نشست بر اعتماد قوی جنوب جهانی به همبستگی و همکاری تاکید دارد.

دیدیه نکوریکی‌یمفورا مدیر راهبردی و رشد اتحادیه آفریقا هم در همین راستا، تاکید کرد: ظرفیت بزرگی برای همکاری بین چین و کشورهای آفریقایی در زمینه فناوری دیجیتال وجود دارد که هنوز به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

وی افزود: استفاده از فناوری برای شتاب بخشیدن به روند نوسازی داخلی آفریقا و تغییرات متوقف‌شده آن ضروری است و چین در این زمینه مزیت رقابتی دارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای آفریقایی به دنبال راه‌حل‌های دیجیتال مانند زیرساخت‌های دیجیتال، مراکز داده، راه‌حل‌های شهرهای هوشمند، کشاورزی دیجیتال و راه‌حل‌های پرداخت مالی هستند و همکاری‌های خاص‌تری با چین بر اساس نیازهای هر کشور آفریقایی قابل بررسی است.

به گزارش رسانه‌های چینی، پکن و کشورهای آفریقایی در این نشست به بررسی فرصت‌های جدیدی برای ادغام زنجیره‌های صنعتی خود پرداختند و ظرفیت قابل توجهی در حوزه‌هایی مانند زیرساخت‌های دیجیتال، مراکز داده و شهرهای هوشمند شناسایی کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های متنوعی از صنایع سنتی و نوظهور در این کنفرانس شرکت کردند و حدود یک هزار نماینده از کشورهای آفریقایی در آن حضور داشتند.

چین به مدت ۱۵ سال متوالی بزرگترین شریک تجاری آفریقا باقی مانده و حجم تجارت بین دو طرف به طور پیوسته در حال افزایش است. این اجلاس نشان‌دهنده تعهد دو طرف به همکاری و توسعه پایدار در زمینه‌های مختلف است که می‌تواند به نفع مردم آفریقا و چین باشد.

نشست چین و آفریقا ۲۰۲۴ (FOCAC) از چهارشنبه (۱۴ شهریور) تا جمعه (۱۶ شهریور) با حضور شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین و آرچانژ توادرا رئیس‌جمهوری آفریقای مرکزی و سایر مقام‌های ارشد آفریقایی و چینی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha