تکاپو برای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - شمارش معکوس برای برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و هم اینک مردم و مسوولان در تکاپو برای حسن ختامی عزتمند در بزرگترین رویداد فرهنگی امسال استان هستند.

به گزارش ایرنا، در حالی که براساس اعلام کمیته برگزاری و برنامه از پیش تعیین شده قرار است آیین اختتامیه کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد ساعت ۲۰ روزهای هجدهم و نوزدهم شهریور ماه به مدت ۲ شب در دهکده دفاع مقدس برگزار شود شور و اشتیاق مردم این استان برای حضور در این آیین معنوی یادآور تکاپوی جهاد گونه آنان در روزهای دفاع مقدس است.

ویژه برنامه های کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه وبویراحمد سال ۱۴۰۱ با پیش بینی هزاران عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و ورزشی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این رویداد بزرگ که از ششم اردیبهشت ماه امسال با برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان وارد فاز عملیاتی شده بود و در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه به پایان می رسد.

مرور خاطرات روزهای هشت سال دفاع مقدس در کهگیلویه وبویراحمد که همراهی همه اقشار جامعه از زنانی که در مساجد نان می پختند و مواد غذایی برای رزمندگان بسته بندی می کردند تا مادرانی که فرزندان خود را زیر قرآن رد و راهی جبهه های جنگ می کردند و همچنین مردان مسن یا کم و سن و سالی که برای دفاع از وطن راهی جبهه های جنگ می شدند یادآور حماسه آفرینی مردمان این خطه بوده است.

این روزها هم مردمان غیرتمند و شهید پرور کهگیلویه وبویراحمد برای پاسداشت دلاورمردی ها و ایثارگری های آن دوران با شرکت در آیین های جنبی کنگره ۲ هزار شهید استان و همچنین هنرمندان با تولید آثار فاخر یادآور خاطرات روزهای حماسه و خون شده اند.

فراخوان شخصیت های برجسته برای حضور گسترده مردم

این روزها چهره های سیاسی مانند نمایندگان مردم کهگیلویه وبویراحمد در خانه ملت، مسوولان فرهنگی،هنرمندان و همه اشخاص تاثیرگذار ضمن بر شمردن اهمیت برگزاری کنگره ملی شهدای استان از شهروندان برای شرکت در این رویداد فاخر فرهنگی دعوت می کنند.

تکاپو برای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در کهگیلویه وبویراحمد

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی طی کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده گفت:کنگره ملی شهدا افزون بر زنده نگه داشتن خاطره جانفشانی‌ها و ایثارگری های شهدا نقش ارزنده‌ای در پر کردن خلاءهای فرهنگی استان دارد.

غلامرضا تاجگردون تاکید کرد: این کنگره فرصتی برای عرض ارادت به ایثارگرانی است که با هدف سربلندی میهن اسلامی ارزشمندترین گوهر وجودی خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم با یادآوری اینکه برگزاری کنگره ۲ هزار شهید کهگیلویه وبویراحمد تلاش برای تکریم کسانی است که خالصانه جان خود را تقدیم دفاع از میهن کردند استقبال مردم استان از برنامه های جنبی این کنگره را ستودنی خواند.

محمد بهرامی با اشاره به اینکه دفاع مقدس صحنه مردانگی‌ها، حماسه‌ آفرینی ها،رشادت ها و تبلور واقعی کربلا و عاشورای حسینی است از همه کسانی که دل در گروی ارزش های اسلامی و ملی دارند خواست تا با حضور در آیین اختتامیه کنگره ملی ۲ هزار شهید گامی برای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.

تکاپو برای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس ضمن دعوت از مردم برای حضور در کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز ما نیاز به شهدا داریم و اقتدار دیروز ،امروز و آینده ما به برکت وجود شهداست.

تکاپو برای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در کهگیلویه وبویراحمد

حضور شخصیت های لشکری و کشوری در آیین اختتامیه

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از فضای همدلی رسانه ها،هنرمندان و شهروندان ساکن استان در برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید تاکید کرد: آیین اختتامیه این رویداد با حضور ۳۰۰ نفر از مسوولان لشکری و کشوری در سطح ملی برگزار می شود.

سردار مصطفی مثنوی اظهارکرد: با تلاش خستگی ناپذیر مسوولان،نیروهای داوطلب و استقبال خوب مردم شهید پرور کهگیلویه وبویراحمد تاکنون ۳۵ هزار عنوان برنامه متنوع فرهنگی،هنری، اجتماعی،ورزشی و عمرانی،۲۲ اجلاسیه تخصصی و ۲۲ یادواره ویژه در قالب این رویداد مهم برگزار شده است.

متنوی خاطرنشان کرد:ساخت ۳۵ مستند، تدوین و انتشار ۳۵۰ عنوان کتاب،۴۰ قطعه نماهنگ و ۲۵۰ دقیقه انیمیشن نشان دهنده مشارکت خوب هنرمندان رشته های مختلف در کنگره ملی شهدا به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سال های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ساخت و نصب بیش از ۲هزار تندیس شهدا و اجرای هزاران برنامه روایتگری از بخش های ماندگار کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

اهمیت کنگره ملی شهدای کهگیلویه وبویراحمد

مثنوی برگزاری کنگره ملی شهدای کهگیلویه وبویراحمد را فرصتی برای تبلیغ آرمان‌های شهدا و معرفی ظرفیت‌های ۴۵ ساله انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی خوبی از ۲ هزار شهید استان تهیه شده است.

وی، عملکرد کمیته ها و همراهی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در ایجاد هماهنگی کنگره ملی سرداران و ۲ هزار شهید استان رت امیدوارکننده توصیف کرد و ادامه داد: همه ظرفیت‌ها در بخش‌های گوناگون برای برگزاری آبرومندانه این رویداد مهم و فرهنگی بسیج شد.

تکاپو برای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در کهگیلویه وبویراحمد

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کلنگ زنی مجتمع اردوگاهی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در خرمشهر که اسفند پارسال در زمینی به مساحت ۱۰هزار متر مربع و ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار انجام شد تاکید کرد: این مجتمع به عنوان میزبان زایران اربعین حسینی و شرکت کنندگان در کاروان های راهیان نور از ثمرات این کنگره بزرگ است.

وی با یادآوری اینکه دفاع مقدس اوج رویش فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی (عاشورایی) است، ادامه داد: کشورمان فرهنگی به بلندای تاریخ دارد که ریشه در اعماق و خواسته‌های ملتی شجاع و با فرهنگ دارد.

متنوی خاطرنشان کرد:عزت، شرف، مردانگی و ظلم ستیزی در تمامی ادوار و تاریخ پرشکوه ایران اسلامی موج می‌زند.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:بررسی و تحلیل محتوایی و پرداختن به جان مایه و درون مایه‌ای که برخاسته از جوهره ی معنوی و آزادی خواهانه ملت رشید ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس است از زوایا و ابعاد مختلف آن به منظور آشنایی نسل جدید و نسل‌های آینده ضرورتی غیرقابل انکار است.

مثنوی تصریح کرد: پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین کنگره ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد در یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۵، بار دیگر این بستر در استان محقق شده تا شاهد یک رویداد فاخر برای شهیدان استان باشیم.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۰۰۰ شهید، ۵۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز، ۳۱۶ آزاده، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha