۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85588985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سردرگمی راهبردی اسرائیل و ناتوانی در تشخیص اولویت‌ها

تهران- ایرنا- سردرگمی و ناتوانی در تشخیص اولویت های نبرد در شمال فلسطین یا نوارغزه به دستمایه اختلاف شدید و انتقاد مقامات کنونی و سابق سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تبدیل شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، درحالی که برخی از مقامات کنونی و سابق سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی اولویت کنونی ارتش این رژیم را مقابله با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی می دانند، نخست وزیر این رژیم بدون ارائه دستاوردی ملموس از جنگ ۱۱ ماهه، همچنان بر نوارغزه متمرکز است.

این مقامات به شدت از تمرکز نتانیاهو بر موضوعاتی مانند محور «صلاح الدین» (فیلادلفیا) در مرز نوار غزه و مصر انتقاد و بر شکست دامنه دار سیاست های نظامی نخست وزیر این رژیم در نوار غزه تاکید دارند.

«شارون نیر» عضو کنست رژیم صهیونیستی در گفت و گو با تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: شکست اسرائیل فقط به هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) محدود نشده است بلکه ناتوانی کابینه نتانیاهو به یک شکست دامنه دار ۱۱ ماهه تبدیل شده است.

این عضو حزب موسوم به «اسرائیل بیتنو» اضافه کرد: آنچه را که می بینید یک سردرگمی و گیجی راهبردی است که باید از آن خارج شویم.

نیر در انتقاد از سیاست کابینه نتانیاهو درباره شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی گفت: یک منطقه کامل در طول ۱۱ ماه به حال خود رها شده است و در شمار موشک های شلیک شده توسط حزب الله (به این شهرک ها) در ماه اوت چهار برابر موشک های شلیک شده در ماه پیش از آن یعنی ژوئیه بوده است ولی این شکست، تاثیری در اعضای کابینه نداشته است.

رئیس کمیته خارجی و امنیت کنست رژیم صهیونیستی نیز در گفت و گو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: نتانیاهو بر محور فیلادلفیا متمرکز شده، در حالی که اسرائیل در یک حلقه آتش محاصره شده است.

«زوی هاوزر» افزود: مشکل بزرگ اسرائیل در شمال و از سوی حزب الله است و نه در محور فیلادلفا، سخن گفتن از محور فیلادلفیا آسان است.

وی اضافه کرد: بسیار تاسف آوراست که اسرائیل اینگونه اداره می شود و پذیرفتنی نیست که اسرائیل پس از ۷۵ سال (از تاریخ جعلی خود) به این ذلت و خواری گرفتار شده باشد.

هاوزر با تاکید براینکه برگزار نشدن جلسات مشترک میان نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ در هشت ماه گذشته باورکردنی نیست، افزود: همه آنچه می بینید، بحث های تاکتیکی و محور فیلادلفیا نیز یک موضوع تاکتیکی است.

رئیس سابق بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با شبکه ۱۲ گفت: اسرائیل هیچ راهبردی در جنگ ندارد و مانند یک کشتی است که موتور آن از کار افتاده باشد و در میان امواج سرگردان شده باشد.

«اسرائیل زیو» اضافه کرد: حزب الله در شمال بر اسرائیل فشار می آورد و باید نیروها به سمت شمال بروند ولی مشکل بزرگی که در کرانه باختری بوجود آمده را چگونه باید حل کنند.

وی افزود: اگر اوضاع کرانه باختری منفجر شود، قلب اسرائیل منفجر شده است و انفجارها به تل آویو و دیگر مناطق باز می گردد.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha