عقب‌ماندگی در تامین شیرهای آتش نشانی در تهران نداریم

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته ایمنی و مدیربت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر با تعامل میان شورا و شرکت آب و فاضلاب، عقب ماندگی در تامین و نصب شیرهای هیدرانت آتش‌نشانی نداریم.

مهدی بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیرو تبصره ماده ۳ شورای شهر و با تعامل شرکت آب و فاضلاب و شورا، شاهد پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی در نصب شیرهای هیدرانت در سطح شهر تهران بوده‌ایم و پیگیریم تا ۲۰ درصد باقی مانده نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه تامین مالی لازم در زمینه تامین شیرهای هیدرانت آتش نشانی انجام شده است، افزود: توسعه شیرهای ایمنی آب هیدرانت آتش نشانی در نقاط مختلف سطح شهر تهران پیرو تبصره ماده ۳ شورای شهر توسط شرکت آب و فاضلاب در حال انجام است.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: پیش از این، شیرهای هیدرانت آتش نشانی توسط شهرداری خریداری می‌شد و شرکت آب فاضلاب اقدام نصب را انجام می‌داد اما اینک با تعامل ویژه شورا و شهرداری و شرکت آب و فاضلاب و با پیروی از تبصره ماده ۳ شورا، شرکت آب و فاضلاب شیرهای هیدرانت را خربداری می‌کند و پیرو جانمایی که شهرداری انجام می‌دهد کار نصب شیرها را به انجام می‌رساند.

عقب‌ماندگی در تامین شیرهای آتش نشانی در تهران نداریم

بابایی در پاسخ به این سوال که تاثیرگذاری شیرهای هیدرانتی که در سطح شهر نصب می‌شوند در اطفای بموقع حریق چقدر است؟ گفت: هر شیر هیدرانت به مثابه یک ایستگاه آتش نشانی عمل می‌کند یعنی تا این اندازه وجودشان در شهر ضروری است.

وی با بیان اینکه این شیرهای هیدرانت کاربرد مستقیم ندارند، ادامه داد: شیرهای هیدرانت مستقیما به شبکه اصلی آب وصل هستند و می‌توانند در صورت لزوم آب ماشین‌های آتش نشانی را در مواقع ضروری تامین کنند.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران تاکید کرد: توقف در کنار و یا مقابل شیرهای هیدرانت آتش نشانی ممنوع است چرا که این توقف سبب می‌شود تا در مواقع اضطراری آتش نشانی نتوانند از شیرهای آبرسان بهره برداری کنند.

به گزارش ایرنا، شیرهای آتش نشانی دفنی یا هیدرانت، شیری است که زیر زمین، نزدیک سطح و محل کم عمق نصب می شود. شیر هیدرانت دارای دو نوع ایستاده و زمینی هستند که نوع ایستاده، روی زمین و زمینی یا دفنی در زیر زمین نصب می‌شود.

این شیرها معمولا در محلی نصب می‌شوند که امکان یخ زدگی در آنها وجود ندارد.

(تبصره ۳ قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب سال ۷۷ مجلس است در این مصوبه که با رویکرد حمایت از طرح‌های آب و فاضلاب و پروژه‌های جاری به تصویب رسیده است مبحث آبرسانی اضطراری و ایجاد تسهیلات مورد نیاز نظیر مخزن آب اضطراری در همه محلات شهر تهران، و نصب شیرهای هیدرانت درنقاط مختلف شهر به عنوان اقدامات مورد نیاز شهرداری گنجانده شده است).

این مصوبه با ۳ پیوست در ۵ سال (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲) تنظیم شد که هر ساله با تایید کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری و ارائه گزارش عملکرد ۳ ماهه و در نهایت با گزارش سالانه حسابرسی و تائید شورا تمدید می‌شود.

به گزارش ایرنا، در حالی کمیته ایمنی شورای شهر خبر از ممنوعیت توقف خودرو ها در کنار شیرهای هیدرانت می‌دهد که برخی از شهروندان بی توجه به این مساله خودرو خودرو بعضا تا ساعات طولانی روز در مقابل یا کنار این شیرها پارک می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha