به گزارش ایرنا، محمد علی الفتپور روز شنبه با اعلام این خبر افزود: دبیرخانه ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، طی برگزاری ۳۲ جلسه، در مجموع ۳۵۰ اقدام و کار ویژه در زمینههای ایجاد شفافیت، هوشمندسازی، نظارت و کنترل، رفع تعارض منافع و اصلاح فرایندهای مستعد فساد که توسط ۸۰ رکن شهرداری تهران انجام شده، بررسی و راهبری کرده است.
وی ضمن تأکید بر اینکه شفافیت در مدیریت شهری فعلی فقط یک مفهوم نیست بلکه یک رویکرد است، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری شفافیت در شهرداری تهران به یک نماد در فرایندهای اداری تبدیل و در تمام سازمان جاری و ساری و منافذ فساد مسدود شده است.
الفتپور با تاکید بر اینکه اجرای صحیح قوانین، بهبود فرایندها، پیشگیری و فرهنگسازی مؤلفههایی هستند که در کنار هم میتوانند سلامت را ارتقای دهند، ادامه داد: مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری در دبیرخانه ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مرکز نوسازی و تحول اداری با این هدف راهبری شده است
مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا عبارتند از انتشار برخط اطلاعات الزامی و خوداظهاری در سامانه شفافیت، سیستمی کردن گردش کار کمیته نما در درخواستهای گواهی (عدم خلاف، بلامانع، پایانکار)، راهاندازی و ایجاد سامانه توزیع آسفالت، سامانه پرچمهای مناسبتی به منظور پیگیری و ثبت درخواست نصب و تحویل پرچمهای مناسبتی، طراحی، تولید و راهاندازی سامانه تبلیغات محیطی، طراحی و بازتولید سامانه املاک شهرداری تهران در سه فاز، طراحی سامانه الکترونیک ماده ۳۸ آییننامه مالی و معاملاتی شهرداری (رفع نزاع شهرداری و پیمانکاران)، شناسایی ساختارهای معین (شورا/کمیته/کمیسیون/هیات/کارگروه) و حذف ارکان موازی غیرقانونی، راهاندازی کلینیک مشاوره شهروندی، ۱۰- شناسایی خدمات پرمراجعه شهروندی و طراحی اینفوگرافی و نصب آن در مکانهای شهرداری، راهاندازی سامانه پزشک خانواده و بیمهگری به منظور شفافیت در هزینههای شهرداری تهران، پیاده سازی ۷ گام مصوبات شورا در خصوص تعارض منافع (مدیران، کارکنان، شرکت داری، مهندسین ناظر و وکلا)، شناسایی و اصلاح فرایند واگذاری غرف در سطح شهرداری تهران، ارتقای و بهروزرسانی سامانه ردیاب ناوگان شهرداری تهران، اجرای آزمایشی حمل آسفالت با نظارت دوربین بر خط، ۱۶- بازتدوین دستورالعملهای ملاک عمل دفاتر خدمات الکترونیک شهر، شناسایی فرایندهای تأیید دستی و طراحی امضای الکترونیک و پیادهسازی آزمایشی آن، تدوین و ابلاغ دستورالعمل ارتقای نظارت بر ساخت و سازهای شهری، راهاندازی خزانه واحد شهرداری در امورات درآمدی و هزینهای، شناسه ارزیابی سازمانی کارکنان شهرداری تهران، ایجاد سامانه ارزیابی و پایش طرح من شهردارم، تدوین دستورالعمل نحوه رسیدگی به تخلفات پیمانکاران، اصلاح فرایند صدور چک پیمانکاران، ثبت درخواست قرادادهای مناقصات و مزایدات در سامانه تدارکات الکترونیک دولت، تدوین دستورالعمل کنترل بودجه (تنظیم و پرداخت مالی)، تدوین دستورالعمل نحوه استرداد عوارض و بهای خدمات، انتشار صورتهای مالی و اطلاعات مدیران در سامانه شفافیت (سازمانها، شرکتها و مؤسسات شهرداری تهران)، اجرای آزمایشی نصب دوربینهای نظارتی البسه و خودرویی بر روی اکیپهای شهربان و حریمبان، تدوین دستورالعملهای تعیین و توان فنی و گروهبندی پیمانکاران خدمات شهری، راهاندازی سامانه رصد و نظارت هوشمند حریم شهر تهران (سپاس)، راهاندازی سامانه جمعآوری پسماند خشک شهر تهران (نوماند)، راهاندازی سامانه صورت وضعیت الکترونیکی پیمانهای نگهداشت فضای سبز، طراحی ماشین حساب صدور عوارض شهرسازی، سیستمیسازی گردش کار کمیته نما در درخواستهای پروانه ساختمانی، ایجاد سامانه صدور گواهینامههای الکترونیکی تعیین توان فنی پیمانکاران حوزه خدمات شهری در اتصال آن به سامانه درگاه ملی مجوزها، ایجاد تغییر در روند صدور و تحویل تائیدیه ایمنی برای جلوگیری و پیشگیری از جعل و سوء استفاده.
نظر شما