افزایش صادرات و ترانزیت بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری کشورهای همسایه

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی واگذاری اراضی بندر شهید رجایی این استان به کشورهای همجوار و بخش خصوصی داخلی به منظور فعالیت در بخش صادرات و ترانزیت کالا خبر داد.

حسین عباس نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه، ارتقای شاخص های توسعه سرمایه گذاری، تکمیل زنجیره ارزش و تمرکز بر صادرات محصولات از اهداف و برنامه های بنادر استان هرمزگان است که راهگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: براین اساس بندرشهید رجایی آمادگی واگذاری اراضی به سایر کشورهای همجوار و بخش خصوصی داخلی به منظور فعالیت در بخش صادرات و ترانزیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیح داد: اختصاص زمین در پس‌کرانه بندر شهید رجایی به کشورهای سازمان همکاری اقتصادی (ECO)، استفاده از اراضی شهرک مسکونی شهید رجایی(۲۰۰ هکتار) برای جذب سرمایه گذاری خارجی، واگذاری ۱۷ هکتار اراضی برای فعالیت های توسعه ناحیه بسته‌بندی میوه‌جات، واگذاری اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی برای فعالیت های صادرات، ترانزیت و نظایر آن در بنادر سیریک و خمیر از اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقا شاخص های توسعه سرمایه گذاری و توسعه و تکمیل زنجیره ارزش حوزه بنادر این استان بوده است.

عباس نژاد با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در اراضی الحاقی گفت: در این اراضی فرصت سرمایه گذاری در زمینه های انواع فعالیت صنعتی، احداث پالایشگاه تولید سوخت بدون سولفور؛ به علاوه صنایع مشابه و تکمیل کننده، فعالیت پالایشگاه ها، فعالیت مخزن داری مواد و مشتقات نفتی، نیروگاه تولید برق، انبارهای لجستیک ارزش افزوده و مراکز بزرگ توزیع کالا وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین فرصت های سرمایه گذاری در عرصه های مانند انواع انبارهای امانی، گمرکی، ترانزیتی، سردخانه، تخصص، ساختمان خدمات دفتری تسهیل تجارت، ساختمان مرکز همایش و مذاکرات تجاری، نمایشگاه ها، خدمات عمومی رفاهی مانند مهمان سرا، رستوران، باشگاه تجهیز ماشین آلات و بهره برداری از ایستگاه اول حمل ترکیبی با کارکرد در مقیاس شهرستان بندرعباس، احداث و بهره برداری از ایستگاه دوم حمل ترکیبی در داخل حصار گمرکی در نظر گرفته شده است.

بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس با اتصال به آب‌های بین‌المللی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان به دروازه طلایی ورود به جهان معروف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha