پزشکیان در مسیر وفاق ملی از همه ظرفیت‌های کشور بهره می‌برد

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در مسیر وفاق ملی از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های افراد متخصص در کشور بدون توجه به گرایش‌های سیاسی آنها بهره می‌برد.

حجت الاسلام محمدمیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره رویکرد دولت چهاردهم گفت: دکتر پزشکیان قبل و بعد از انتخابات تحقق وفاق ملی را مهم دانست و در این مسیر توجه به اقوام و قومیت‌ها، بهره بردن از ظرفیت زنان در کابینه و استفاده از همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور را بدون توجه به گرایش سیاسی افراد عملی کرد.

وی افزود: رئیس‌جمهور پیش از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، کارگروه‌هایی برای انتخاب بهترین افراد تشکیل داد تا توانایی آنها شناسایی شود و خوشبختانه در صحن مجلس هم رأی اعتماد به همه وزرای پیشنهادی گرفته شد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دکتر پزشکیان در سخنان خود به این موضوع اشاره می‌کرد که برای تحقق وفاق ملی از برخی گزینه‌های مورد نظر خود برای وزارتخانه‌های مرتبط چشم پوشی کرد و در چینش نیروها خودسرانه تصمیم گیری نکرد و در انتخاب هر موردی، وفاق ملی را در اولویت قرار داده است.

میرزایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای کابینه دولت چهاردهم، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به سخنان دکتر پزشکیان صحه گذاشتند مبنی بر اینکه رئیس جمهور با ایشان در معرفی وزرا هماهنگی لازم را انجام دادند و ایشان انتخاب برخی را تایید و برخی را تاکید فرمودند.

وی با اشاره به انتخاب «عبدالکریم حسین‌زاده» به عنوان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تصریح کرد: رئیس جمهور در انتخاب‌های خود به اهل سنت هم توجه کرد تا بخش اعظمی از مطالبات اقوام تامین شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: دکتر پزشکیان در دولت چهاردهم از ظرفیت و توانایی بانوان متخصص کشور در کابینه بهره برد و خانم صادق در جایگاه وزارت راه و شهرسازی نشست.

میرزایی درباره انتظاراتی که از حوزه فرهنگ در دولت چهاردهم وجود دارد، گفت: به رغم اینکه موافق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم، ولی مطالبات و خواسته‌های ما در حوزه فرهنگ زیاد است و دکتر صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد، فردی متخصص در این حوزه است که در همه بخش‌های فرهنگ و هنر کشور اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل فرهنگی کشور در دوره حضور ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابلیت ساماندهی دارد و در این مسیر کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در حوزه تصویب قانون از کمک به دولت در حوزه فرهنگ دریغ نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha