۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85589208
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دامداران یزدی، افزایش قیمت شیر را خواستار شدند

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85589208
دامداران یزدی، افزایش قیمت شیر را خواستار شدند

یزد- ایرنا- شماری از دامداران استان یزد، روز شنبه از تحویل شیر خود به ایستگاههای جمع آوری آن خودداری و خواستار افزایش قیمت این محصول از سوی مسوولان شدند.

به گزارش ایرنا، دامداران یزدی مدعی هستند که بعلت قیمت پایین، تولید شیر گاو اصلا مقرون به صرفه نیست و از تحویل شیر به ایستگاهها جمع آوری شیر و کارخانه ها تا زمان افزایش قیمت خودداری می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت شیر، بیش از یکسال است که تغییری نکرده و خرید تضمینی آن اکنون ۱۵۰ هزار ریال است و این در حالیست که افزایش دستمزد کارگران ، حامل های انرژی ، هزینه های جاری ، تاسیسات مجتمع های دامداری ، حمل و نقل و علوفه ها را در این مدت شاهد بودیم .

"مهدی غیب الهی "با بیان اینکه قیمت تمام شده هر لیتر شیر برای دامدار بیش از ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است تصریح کرد: در دولت شهید رییسی معاون وزیر جهاد کشاورزی در تولیدات دامی قیمت هر لیتر شیر را ۱۸۵ هزار ریال پیشنهاد داده بود اما این قیمت توسط ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ نشد.

وی اضافه کرد: اکنون دامداران استان خواستار افزایش قیمت شیر هستند که امید است به مطالبات این قشر توجه شود.

غیب الهی، تعداد ایستگاههای جمع آوری شیر در استان را ۱۰ باب بیان کرد و اظهار کرد: روزانه حدود ۷۰۰ تن شیر در این استان تولید می شود.

تعداد مجتمع های دامداری در استان یزد ۹۰ باب اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha