تداوم ناپایداری جوی تا فردا؛ هوای مازندران دوباره گرم می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا فردا یکشنبه، پیش‌بینی کرد که دمای هوای این این استان از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه روند افزایشی را در پیش بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، امروز شنبه علاوه بر کاهش نسبی دمای هوا، شاهد ناپایداری‌های جوی به شکل رگبار باران و رعد و برق در مناطق مختلف مازندران خواهیم بود و در روز یکشنبه نیز رگبار پراکنده باران در دامنه ها و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه، ناپایداری‌های جوی در استان کاهش یابد و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش بگیرد و در ارتفاعات نیمه غربی نیز در ساعات بعدازظهر، شاهد رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران خواهیم بود.

تداوم ناپایداری جوی تا فردا؛ هوای مازندران دوباره گرم می‌شود

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با گرم‌تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دما در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز شنبه، با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۳ تا ۳۵، در مناطق غربی از ۲۹ تا ۳۱ به ۳۱ تا ۳۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود و به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب با رگبار پراکنده و وزش باد و در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

تداوم ناپایداری جوی تا فردا؛ هوای مازندران دوباره گرم می‌شود

شرایط جوی مازندران از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی و نسبی دما و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز به تدریج ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۳۲.۹ و دلیر چالوس با ۱۹.۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha