۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85589340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات احداث پارک چهار هکتاری معلم در سنندج آغاز شد

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبر: 85589340
عملیات احداث پارک چهار هکتاری معلم در سنندج آغاز شد

سنندج- ایرنا- عملیات احداث پارک چهار هکتاری معلم در مجاورت شهرک بعثت سنندج و در مسیر ورودی مریوان ـ سقز روز شنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شهردار سنندج روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مدیریت شهری در راستای افزایش ۱۴۰ هکتار فضای سبز طی ۲ سال اظهار کرد: این مهم در قالب پارک‌های بزرگ مقیاس تعریف شده و در نقاط مختلف سطح شهر بهره‌برداری شده و یا در حال احداث است.

سیدانور رشیدی با بیان اینکه سال گذشته پارک ۲۰ هکتاری روجیار و پارک چهارهکتاری لاوان افتتاح شد، گفت: امسال نیز فاز اول پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان، پارک ۱۰ هکتاری کژوان، سه هکتاری نایسر و ۲۰ پارک درون محلی در حال اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث پارک چهارهکتاری معلم در سنندج نیز با همین دیدگاه در مسیر ورودی مریوان ـ سقز آغاز شد، افزود: این پارک در منتهی الیه ضلع شمالی شهر سنندج در مساحت عرصه سایت برابر با ۳۳ هزار متر مربع معادل ۳.۳ هکتار و در ابعاد ۱۱۰ متر عرض به طور میانگین و طول بین ۲۷۰ تا ۳۱۵ متر احداث می‌شود.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه به وضعیت دسترسی به محل پروژه هم گریزی زد و گفت: این پارک در موقعیت بلوار معلم"اتصال پارک معلم به بخش مرکزی شهر و همچنین میدان امام رضا ورودی سقز، کمربندی دکتر حسینی"اتصال محدوده به مناطق حاشی‌های عباس آباد، فرجه، قشلاق، شهرک مولوی و به طور کلی جبهه شرقی شهر سنندج و بلوار مرزبان" اتصال محدوده به شهرک بعثت" قرار گرفته است.

وی به ویژگی‌های این پارک چهار هکتاری هم اشاره کرد و افزود: در بخش فضاهای ورزشی و گذر تندرستی و سلامت، فضای ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، ترامپولین، سرسره بادی ویژه کودکان در مساحت ۷۱۰ مترمربع، گذر تندرستی و سلامت ویژه جوانان در مساحت ۴۰۰ مترمربع، شطرنج و پینگ‌پنگ ویژه بزرگسالان به متراژ ۵۰مترمربع خواهد بود.

رشیدی ادامه داد: آمفی تئاتر روباز به مساحت ۸۵۰ مترمربع، سایت مجسمه و سردیس مشاهیرعلمی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و المان و پرچم به ۱۰۰ مترمربع از فضاهای فرهنگی طراحی شده در این پارک چهارهکتاری است.

به گفته وی آبشار و برکه مصنوعی"سیرکوالسیون آب" به طول ۲۰۰ مترمربع، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده‌روی به طول ۱۰ هزار مترمربع، فضاهای سبز عمومی شامل سکو، آلاچیق، محل‌های نشستن به طول بیش از پنج هزار مترمربع و دیگر آیتم‌های در نظر گرفته در اجرای این پروژه است.

وی به احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه در مساحتی به طول ۴۵ مترمربع و پارکینگ در مساحت هزار و۴۵۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۶۰ خودرو در اجرای پارک چهارهکتاری معلم اشاره کرد و گفت: پارک حاشیه‌ای به مساحت هزار و ۵۰۰متر، آبخوری و نگهبانی از دیگر امکانات دیده شده در این پروژه است.

شهردار سنندج یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۶۰ هکتار فضای سبز به سرانه فضای سبز شهر اضافه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha