تنها ۱۵ درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌های فارس وصول شد

شیراز - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: کمتر از ۱۵ درصد سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های فارس وصول شد.

محمدحسین فیروزی ، یکشنبه بدون اشاره به مبلغ پرداختی شهرداری‌های فارس در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با اینکه حجم اعتباری سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها بسیار ناچیز است اما مجرای اصلی درآمدی این مراکز فرهنگی برای خدمت‌رسانی به مردم است.

وی عنوان کرد: این درآمد برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و تامین منابع و هزینه‌های جاری آن هزینه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه وصول این سهم قانونی را هم از طریق فرمانداری‌ها و هم از سوی انجمن‌کتابخانه‌های عمومی پیگیری می‌کنیم، گفت: هر چه شهرداری‌ها به پرداخت دقیق و به موقع سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی اهتمام داشته باشند به توسعه این مراکز در شهر خود خدمت کرده‌اند.

فیروزی ادامه داد: به عنوان نمونه شهرداری‌های ۲ شهر مرودشت و کازرون که این سهم را پرداخت کرده‌اند، به زودی از کتابخانه سیار نیز بهره‌مند می‌شوند.

تنها ۱۵ درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌های فارس وصول شد

هر چه شهرداری‌ها به پرداخت دقیق و به موقع سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی اهتمام داشته باشند به توسعه این مراکز در شهر خود خدمت کرده‌اند

وی اظهار کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی مساله‌ای محوری و کتاب در همه شئون اجتماعی و فرهنگی مبنا است؛ هر چه به کتابخانه‌‍‌های عمومی توجه شود در مسائل مختلف فرهنگی با ناهنجاری‌های کمتری مواجه می‌شویم، به عنوان نمونه حل مساله ترافیک و بخش عمدهای از فرهنگسازی برای بهبود فرهنگ ترافیک از طریق کتابخانه‌ها امکان‌پذیر است.

فیروزی گفت: انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی فارس در همه بخش ها، شهرها و استان به عنوان عالی‌ترین مرجع مدیریت این کتابخانه‌ها، مطابق قانون نقش جدی در این زمینه دارند و سال گذشته نیز انجمن استان فارس برگزیده کشوری شد.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه کتابخانه‌های عمومی فارس روشن است، گفت: کتابداران به عنوان فرهنگی‌ترین شغل‌های جامعه نجابت و صداقت خود مشاوری امین برای ترویج کتاب و کتابخوانی هستند.

استان فارس با برخورداری از ۲۶۷ کتابخانه عمومی فعال، پس از تهران و اصفهان، سومین استان کشور در بهره‌مندی از این زیرساخت فرهنگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha