محدوده مدارس منطقه ۸ پایتخت ایمن‌سازی ترافیکی شد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۸ پایتخت گفت: با شناسایی ۷۰ مدرسه در سطح منطقه، اقدامات لازم درباره آرام‌سازی و ایمنی محدوده مدارس طی هماهنگی با آموزش و پرورش و پلیس راهور منطقه در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، فاطمه تنهایی روز شنبه با بیان اینکه توقف سرویس‌های دانش‌آموزان در محوطه داخلی مدارس، سبب کاهش بار ترافیکی معابر منتهی به مدارس می‌شود، درباره اقدامات حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری منطقه تاکید کرد: بهسازی آسفالت محوطه ۲۸ مدرسه و در سال‌جاری تاکنون آسفالت‌ریزی و بهسازی محوطه ۱۱ مدرسه را به اتمام رسانده و در حال انجام است.

به گفته شهردار منطقه ۸ پایتخت، عملیات عمرانی ایزوگام، رنگ‌آمیزی و مرمت ساختمان مدارس منتخب با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه در دستور کار قرار دارد.

تنهایی تاکید کرد: شست‌وشو، نظافت، پاکسازی مدارس، جمع‌آوری نخاله محدوده مدارس، پاکسازی و امحای نوشتار و برچسب‌ها، لایروبی انهار، نظافت باغچه‌ها، شست‌وشوی جداول منتهی به مدارس در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه قرار دارد.

براساس این گزارش طرح استقبال از مهر سال جاری از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر  در منطقه ۸ در حال اجرا است و این نشست در راستای هماهنگی و آگاهی از اقدامات در حال انجام و برنامه‌ریزی شده نهادهای ذیربط شهری برگزار شد.

رنگ آمیزی بیش از ۲ هزار متر مربع از مدارس منطقه ۲۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۲ از رنگ آمیزی دو هزار و ۲۶۹ متر مربع دیوار مدارس منطقه توسط اداره زیباسازی شهرداری منطقه خبر داد.

محمدحسن فصیح افزود: در حال حاضر ۱۰ مدرسه شامل مدارس نبی اکرم(ص)، شهید حسن باقری، شهدای پاسدار، شهدای ایران خودرو و میثاق رنگ آمیزی شده‌اند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۲ تاکید کرد: اقدامات زیباسازی منطقه به صورت مناسبتی و بخشی به طور مداوم در حال اجراست.

فصیح افزود: در صورتی که نقاطی از جدارهای شهر نیازمند زیباسازی باشد؛ شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند تا اقدامات لازم در کوتاه ترین زمان انجام شود.

توقف سرویس دانش‌آموزان در داخل مدارس بارترافیک را کاهش می‌دهد

الزام رعایت ضوابط زیست محیطی برای کارواش‌ها

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ از الزام رعایت ضوابط زیست محیطی واحدهای شست وشوی خودرو در منطقه خبر داد و گفت: طی بازدیدهای میدانی صورت گرفته، کارواش‌ها براساس رای کمیسیون بند ۲۰ ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی شدند.

علی اصغر طاهری با بیان اینکه پایش و رصد فعالیت کارواش‌ها بصورت مستمر انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴۱ کارواش در منطقه فعال هستند.

به گفته وی، کارواش‌ها به لحاظ استفاده از مواد شوینده و عدم مدیریت اصولی پساب تولیدی حاوی آلاینده های متعدد از جمله چربی و روغن و مواد شیمیایی به عنوان یکی از مراکز آلاینده زیست محیطی شناخته می‌شوند.

معاون شهردار منطقه ۲ تاکید کرد: رسیدگی به مزاحمت‌های ناشی از فعالیت مشاغل یا آلایندگی حاصل از آن که مختل کننده آرامش شهروندان، سلامت جسمانی و روانی آنها یا تهدید آلاینده سلامت محیط زیست باشد در صلاحیت کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌هاست در همین راستا کنترل و نظارت و گشت زنی های مستمر در واحدهای صنفی فعال منطقه برای رفع مزاحمت انجام می‌شود.

طاهری یادآور شد: در سه سال گذشته فعالیت ۹ واحد کارواش به لحاظ عدم رعایت اصول زیست محیطی متوقف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha