۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85589426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۳۴۴ نفر سوادآموز در خراسان جنوبی شناسایی شدند

بیرجند - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۴۴ سوادآموز زن و مرد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جذب نهضت سوادآموزی استان شدند.

سید علی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نفرات توسط آموزش دهندگان آزاد در سطح شهرستان شناسایی شدند و در قالب سه دوره سوادآموزی، دوره تحکیم و دوره انتقال مشغول به یادگیری هستند.

وی گفت: اکنون ۱۶۳ معلم و آموزش دهنده نهضت سوادآموزی با حداقل مدرک کارشناسی در قالب ۱۷۱ کلاس درس ارایه خدمات سوادآموزی در شهرستان‌های استان فعال هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در این دوره‌ها حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت‌های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه‌های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی استان به بیش از ۹۸ درصد رسیده است گفت: تلاش می‌کنیم نرخ باسوادی را با برگزاری دوره‌های فعلی به ۱۰۰ درصد برسانیم.

حسینی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری امسال برای سوادآموزی آموزش سه هزار نفر است افزود: برگزاری سه دوره آموزشی با حضور افرد کم‌سواد و بی سواد و فراگیری آموزش‌ها در مراکز یادگیری مشارکتی استان در سال جاری ادامه دارد که پیش بینی می‌شود از این تعداد هزار نفر در دوره سوادآموزی، ۷۰۰ نفر دوره تحکیم، هزار و ۳۰۰ نفر نیز در دوره انتقال آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس حلقه‌های کتاب‌خوانی، مسابقه کتاب‌خوانی، مسابقه انشا نویسی و دیگر برنامه‌های جانبی در کلاس‌های سوادآموزی استان در طول سال برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یک مرکز یادگیری محلی مشارکتی در زندان مرکزی بیرجند داریم که علاوه بر سوادآموزی، به ارائه مهارت‌های اساسی زندگی و شغلی نیز می‌پردازد.

۱۸ شهریور مصادف با هشتم سپتامبر، روز جهانی سوادآموزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha