۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85589476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد هنری اصفهان، سالانه ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش داشته است

اصفهان-ایرنا- دبیر کمیسیون اقتصاد هنر اتاق بازرگانی اصفهان گفت: درآمد این کلانشهر از هنر، سالانه ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش داشته و این برای شهری با سابقه دیرین هنری، نگران‌کننده‌ است.

سیدآرش امامی روز شنبه در نشست خبری پیش از افتتاح نخستین «نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان» در تالار اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم اقتصاد هنر اصفهان در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ کم شده و درآمد فرهنگ و هنر برای اصفهان بطورکلی ۴۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: شاخص گذاری ما این است که درآمد اقتصاد هنر این دیار افزایش یابد و در این زمینه هم از ۳۰ اتاق بازرگانی ایران دعوت کرده‌ایم تا نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان را به هنرمندان و صاحبان کسب و کار در سطح کشور معرفی کنند.

امامی افزود: همچنین از کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خواسته‌ایم که با سه یا چهار شرکت برگزارکننده تورهای داخلی و خارجی هماهنگی‌ لازم انجام شود تا گردشگران ضمن بازدید از این نمایشگاه، با گالری‌ها نیز بصورت مستقیم ارتباط برقرار کنند و از این طریق تعاملات اقتصادی شکل بگیرد.

وی گفت: اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی دارد تا با همکاری بخش خصوصی کشورهای اطراف همچون گرجستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، برای عرضه آثار منتخب هنرمندان، در آن نقاط نیز نمایشگاه‌ هنری برگزار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: عرضه آثار هنری خوب و فاخر بر فرهنگ عمومی مخاطبان تاثیر زیادی دارد و کمک ‌می‌کند تا ذائقه مردم نیز با چنین آثاری سازگار شود.

سیدمهدی سیدین‌نیا با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان، عرضه و فروش آثار هنرمندان استان است، گفت: در این رویداد هنری ۶۰۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده است و ۳۷۰ هنرمند نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند.

به گفته وی، هنرمندان ۹ رشته شامل نقاشی، طراحی، چاپ هنری، مجسمه‌سازی، هنرهای حجمی، گرافیک، خوشنویسی، عکاسی هنرهای معاصر و هنرهای دستی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و بیشترین آثار متعلق به هنرمندان نقاشی، عکاسی، هنرهای دستی و مجسمه‌سازی است.

وی افزود: برگزاری این نماشگاه بزرگ که در ۱۴ گالری اصفهان برگزار می‌شود، اتفاق مبارکی است و می‌کوشیم بصورت سالانه برگزار شود.

مدیر اجرایی و مسوول دبیرخانه نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان هم در این نشست گفت: پیشتر نیز نمایشگاه‌های مختلف هنری در اصفهان برگزار شده اما هیچکدم از آنها برای فروش آثار هنرمندان نبوده است.

درآمد هنری اصفهان، سالانه ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش داشته است

حسین تحویلیان افزود: این نخستین بار است که تعداد زیادی از گالری‌های فعال اصفهان بطور همزمان یک نمایشگاه را برای عرضه آثار هنری برپا می‌کنند.

وی گفت: ویژگی بارز این نمایشگاه این است که هنرمندان پیشکسوت، معاصر و نوگرا، همچنین افراد جوان، نوجوان و حتی کودکان هنرمند نیز در این رویداد شرکت دارند.

تحویلیان گفت: از همه شهرستان‌های استان نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده بود اما تنها شهر کاشان، امکانات نمایشگاهی بهتری نسبت به سایر شهرستان‌ها داشت و بدین سبب یک گالری هم در آن شهر همزمان با اصفهان دایر شده است.

وی تاکید کرد: اگر نخستین نمایشگاه بزرگ هنراصفهان، فروش خوبی دشته باشد، می‌توان به امکان برگزاری این رویداد هنری در سال‌های آینده نیز امیدوار بود.

تحویلیان افزود: اگر استقبال از این نمایشگاه که همه گالری‌های فعال در برگزاری آن حضور دارند، کم فروغ باشد، هنرمندان نیز دلزده خواهند شد؛ با این وجود این اتفاق می‌تواند فتح بابی برای اصفهان باشد و به آینده آن امیدوار بود.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان با هدف تقویت اقتصاد هنر و فروش آثار هنرهای تجسمی، عصر امروز ۱۷ شهریور گشایش و تا ۲۹ همین ماه ادامه می‌یابد.

این نمایشگاه که بزرگترین عرصه فروش و عرضه آثار هنرمندان اصفهان خوانده می‌شود، با همکاری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوزی، دانشگاه هنر و موسسه آرین هنر معاصر در ۱۴ مکان نمایشگاهی اصفهان شامل نگارخانه‌ها و آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha