۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85589480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس غرب خراسان در پایان صفر بیش از هزار ماموریت انجام داد

سبزوار - ایرنا - مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این مرکز در روزهای پایانی ماه صفر هزار و ۲۰ ماموریت اورژانسی شهری و جاده‌ای در غرب استان انجام داده است.

به گزارش ایرنا، دکتر غلام‌عباس کافی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۹۰ مورد از این ماموریت ها برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی در جاده ها و ۶۳۰ مورد نیز ماموریت امدادرسانی شهری بوده که توسط گروه‌های عملیاتی فوریت‌های پزشکی و واکنش سریع انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سبزوار دروازه غربی ورود مسافران به خراسان رضوی است، سالانه میلیون ها مسافر، به ویژه در ایام ماه صفر، از این مسیر تردد دارند که با وجود حجم ترافیک بالا، امکان بروز حوادث ترافیکی در جاده های این منطقه بسیار زیاد است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده با حضور شبانه روزی کارشناسان اورژانس در مرکز اتاق بحران و EOC و همچنین مرکز پایش مراقبت‌های درمانی MCMC دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، تلاش شد تا خدمات اورژانسی در کمترین زمان ممکن به مصدومان و بیماران ارائه شود.

دکتر کافی افزود: در طول دهه پایانی صفر، نیروهای فوریت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از پنجم تا ۱۷ شهریور در ماموریت‌های شهری و جاده ای ۴۳۴ مورد درمان در محل داشتند و حدود ۲ هزار مصدوم و بیمار را نیز برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه منتقل کردند.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha