از درآمد ۱۰۰ میلیاردی فدراسیون بدنسازی تا شایعه‌ای که همیشه مطرح است +فیلم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام وضعیت مالی این فدراسیون را در بدو ورود خود شرح داد و پیشرفت‌های خود در دوره‌ چهار ساله را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین ورزش‌های ایران است که تعداد ورزشکاران و مسابقات بالای آن موجب می‌شود دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی زیادی نیز داشته باشند. فعالیت‌های زیاد این فدراسیون، همیشه موجب ایجاد شبهه و سوال در میزان درآمدها و هزینه‌ها شده است. عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس این فدراسیون درخصوص افزایش‌ درآمدها اظهار داشت: روزی‌ که فدراسیون را تحویل گرفتم، حساب ما به طور بسته شده بود ولی در سال گذشته موفق شدیم درآمد فدراسیون را تا حدود ۱۰۰ میلیارد افزایش دهیم.

علی دبیر از برند کشتی پول در می‌آورد

وی با اشاره به سختی پول‌ درآوردن در رشته بدنسازی برای فدراسیون عنوان کرد: بدنسازی مثل رشته کشتی برند نداشت و مجبور بودیم که تولید محتوایی داشته باشیم که ورزشکاران را جذب خودمان کنیم. کمپانی‌های دیگر رشته پرورش اندام ورزشکاران ما را به سمت خودشان سوق می‌دهند و این بدنسازان نیز ادعای قهرمانی جهان داشتند و مطالبه‌هایی نیز داشتند. ما برای ساختارسازی نیازمند یک برندسازی بودیم و اگر در این فدراسیون بمانم، زیرساخت‌های عمرانی را نیز در دوره ریاست بعدی آغاز می‌کنم که البته زمین‌ مورد نیاز را هم در آزادی گرفته‌ایم.

همیشه شایعه برکناری نصیرزاده برای هفته آینده مطرح است

نصیرزاده شروع ریاست خود در فدراسیون بدنسازی را نه تنها همراه با مشکلات مالی خواند بلکه درگیری با مخالفینش را که تا امروز هم ادامه داشته است، از سختی‌های کار خود خواند. در چهار سال گذشته هر روز شایعه برکناری رئیس فدراسیون بدنسازی در هفته آینده مطرح است که او با اشاره به مطلع بودن از این شایعات، عنوان کرد: از اول گزینه وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون بدنسازی نبودم همیشه ترس این مسئله را داشتم که اشتباهی از من سر بزند و برای همیشه مرا کنار بگذارند.

وی افزود: از روزی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدم، مخالفین من دست از تلاش برنداشتند. همیشه با مراجعه به ورزاتخانه و شایعه‌پراکنی سعی کردند که من را از این فدراسیون دور کنند و این شایعات نیز همیشه از طرف آن‌ها پخش می‌شود.

گسترش آموزش کار فدراسیون بوده نه موسسات واسطه

مسئله آموزش در همه فدراسیون‌ها می‌تواند موجب درآمدزایی باشد ولی فدراسیون بدنسازی که مخاطبین زیادی در کشور دارد، نیازمند آموزش مربیان و داوران بیشتری نیز نسبت به باقی رشته‌های ورزشی است. از طرفی باشگاه‌های بدنسازی در همه کشور در حال افزایش و رشد هستند که خیلی ورزشکاران حرفه‌ای در مسابقات، از این باشگاه‌ها بیرون می‌آیند به همین دلیل افزایش تعداد مربیان واجب می‌شود. سطح بدنسازان نیز هر روز درحال پیشرفت است و به همین دلیل مربیان با علم بالاتری نیز نیاز داریم که بتوانند افتخارات بیشتری را کسب کنند.

مشکلی که در این مسئله وجود دارد، سوال‌های متعدد در تشخیص متولی آموزش است؛ برخی موسسات در فضای رسانه‌ای به دنبال جذب مخاطب برای آموزش هستند ولی نصیرزاده آن‌ها را شرکت واسطه دانست و گفت: سعی نداریم این مسئله را برون سپاری کنیم زیرا هیات‌های استانی و خود فدراسیون ظرفیت برگزاری دوره‌های آموزشی را دارند. موسساتی که وجود دارند، تنها بازاریابی می‌کنند و مخاطبین هم به اشتباه فکر می‌کنند که برگزار کننده هستند. سالانه حدود ۶۰ هزار نفر در دوره‌های ما شرکت می‌کنند که حدود یک چهارم آن‌ها به مدرک می‌رسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha