بزرگداشت آیت الله تهامی و ابن حسام خوسفی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بزرگداشت آیت الله تهامی سال آینده و ابن حسام خوسفی سال‌ جاری در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت عصر شنبه در جلسه انجمن آثار و مفاخر استان افزود: برگزاری بزرگداشت مفاخر استان در دستور کار قرار گرفته‌ و این بزرگداشت‌ها جزو اولین‌هاست که در حوزه مفاخر ترتیب خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ابن حسام خوسفی کار بزرگی در احیای فرهنگ شیعه انجام داده‌ است و ۱۳ هزار بیت در این خصوص دارد، تاکید کرد: باید این مفاخر را با برگزاری بزرگداشت به نسل جوان معرفی کنیم.

استاندار با بیان اینکه مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی خراسان جنوبی، سند مهندسی فرهنگی کشور است گفت: اولین اولویت در این سند تقویت هویت فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی افزود: خراسان جنوبی دارای پیشینه غنی فرهنگی است که یکی از آن وجود مفاخر گرانقدر است که باید بیش از گذشته به این موضوعات بپردازیم.

قناعت با تاکید بر اینکه باید از پیشینه غنی خراسان جنوبی و وجود مفاخر و مشاهیر بیشترین استفاده را داشته باشیم، اضافه کرد: ۲۸ آبان ماه اختتامیه کنگره ملی ابن حسام خوسفی در استان برگزار خواهد شد که همه کمک کنند تا به نحو احسن برگزار شود.

بزرگداشت آیت الله تهامی و ابن حسام خوسفی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

استاندار خراسان جنوبی افزود: باید در این خصوص سنگ تمام گذشته شود تا همه بدانند که خراسان جنوبی هم از پیشینه قوی فرهنگی برخوردار است و جزو استان‌های با اصالت فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دینی و انقلابی ماست که این شخصیت‌ها را به نسل جدید معرفی کنیم، بیان کرد: همچنین بزرگداشت آیت الله تهامی در خردادماه سال آینده همزمان با شصتمین سالگرد وفات این عالم برجسته برگزار خواهد شد.

قناعت با اشاره به قرار گرفتن مقبره آیت الله تهامی در مسجد صاحب الزمانی خیرآباد نو بیرجند تصریح کرد: نقشه مهندسی خوبی برای این مکان تهیه شود تا پنجم مهرماه امسال در محل این مسجد رونمایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، اظهار کرد: در این روز پنج هزار نفر توسط رژیم پهلوی به شهادت رسیدند که میدان ژاله تهران به میدان شهدا تغییر نام پیدا کرد و همچنین این روز جمعه خونین نام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha