امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه قهرمانی یاسین خسروی را در پارالمپیک تبریک گفتند

کرمانشاه-ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه و محمدطیب صحرایی استاندار در پیام مشترکی قهرمانی یاسین خسروی را در مسابقات پارالمپیک تبریک گفتند.

در متن این پیام که عصر شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است؛ افتخارآفرینی آقای یاسین خسروی، جوان باهمت، مومن و مستعد کرمانشاهی در مسابقات پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ و کسب مدال طلای رشته پرتاب وزنه که با چهار رکوردشکنی نیز همراه بود، مایه غرور و نشاط مردم شریف ایران اسلامی بخصوص هم‌ استانی‌های عزیز شده است.

درخشش تحسین‌برانگیز این فرزند افتخارآفرین کرمانشاه نشانگر شایستگی‌ها و اراده جوانان این دیار است که حتی با وجود برخی محدودیت‌های جسمی، می‌توانند بر قلّه‌های افتخار جهانی بدرخشند و تبدیل به الگو و نماد اراده و انگیزه شوند.

در ادامه متن این پیام آمده است: اهدای این مدال ارزنده به شهید حاج «اسماعیل هنیه» حلاوت این پیروزی را دوچندان نمود و اینجانبان این موفقیت ارزشمند و دغدغه‌مندی ستودنی را به آقای خسروی، خانواده و مربیان محترم ایشان، مردم شریف ایران و استان کرمانشاه بویژه جامعه بزرگ ورزش تبریک می گوییم و سلامتی و توفیق هرچه بیشتر جوانان سختکوش سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی را از خداوند متعال مسالت می‌نماییم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و فرماندار پاوه نیز در پیام های جداگانه ای موفقیت این ورزشکار را تبریک گفتند

به گزارش ایرنا؛ یاسین خسروی ورزشکار اهل شهر بانه‌وره شهرستان پاوه در استان کرمانشاه یکی از پرافتخارترین ورزشکاران استان به شمار می رود، وی سال گذشته نیز در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در ژاپن توانست به نشان طلا دست پیدا کند.

خسروی که اولین حضورش را در مسابقات پاراالمپیک تجربه می کرد توانست با چهار بار رکورشکنی، مدال طلای پارالمپیک پاریس را برای کشورمان به ارمغان آورد.

خسروی در پرتاب نخست حدنصاب ۱۵.۲۶ را ثبت کرد و در همان پرتاب نخست رکورد پارالمپیک را شکست، در پرتاب دوم وزنه را ۱۵.۸۷ پرتاب کرد و برای بار دوم رکورد پارالمپیک را ارتقا داد و در پرتاب سوم رکورد ۱۵.۹۴ را ثبت کرد و رکورد پارالمپیک را برای سومین بار بالا برد.

این ورزشکار ۳۲ ساله که با ۱۶.۰۱ رکورددار این رشته در مسابقات جهانی است در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نیز در سال گذشته با پرتابی به طول ۱۶ متر ضمن کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی، رکورد بازی های پاراآسیایی را نیز شکست.

کاروان ورزشی ایران با کسب مدال طلای یاسین خسروی هم اکنون با ۶ طلا، ۱۰ نقره و ۶ برنز و در مجموع با کسب ۲۲ مدال در جایگاه ششم جدول مدالی پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha