۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۱۵
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85589675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان:‌ اتحاد جامعه اسلامی از اهداف کنگره آیت الله بروجردی است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان با اشاره به برگزاری کنگره آیت الله بروجردی گفت: تقریب مذاهب و اتحاد جامعه اسلامی در این کنگره بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، ابوطالب شفقت عصر شنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره آیت‌الله بروجردی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: بخش‌های علمی تخصصی، مردم‌داری و مردم محوری، الگوی آموزشی، زندگی شخصی و حوزوی از اضلاع این کنگره است.

وی بر مخاطب محوری به عنوان عامل تاثیرگذاری برگزاری کنگره‌ها تاکید کرد و افزود: کنگره آیت الله بروجردی دارای سه مرحله است، نخست پیش‌کنگره به معنای شناخت مخاطب و تهیه کردن برنامه‌های متعدد برای مخاطب، دیگر مرحله اقدام اجرایی کنگره با اجرای نشست‌های استانی و ملی است.

استاندار با بیان اینکه پیامد کنگره باید با تحول و معرفی الگو همراه شود، گفت: از این رو حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و باید مستقیم به کنگره ورود کنند.

جلسه شورای سیاستگذاری کنگره آیت الله بروجردی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد.

به گزارش ایرنا، احمدرضا مظاهری رییس دانشگاه آیت الله بروجردی با بیان اینکه یکی از کارهای ضروری در الگوسازی از بزرگان، معرفی راه، منش و مکتب آنها است ، بیان کرد: با توجه به عظمت شخصیت حضرت آیت الله العظمی بروجردی که در کنار جنبه علمی ۲ رکن دیگر نیز در نظر گرفته شد که کمکی برای پر کردن خلاء شناخت درست از ارزش‌ها در دنیای مدرن امروز است.

وی افزود: رکن اول عمومی‌سازی و تاثیرگذاری بر همه آحاد جامعه از کودک و نوجوان تا دانشجو و استاد، از مردم عامه تا سایر مردم جهان است و رکن دوم الگوسازی مکتب آموزشی و شاگردپروری ایشان می‌باشد که دراین راستا به آموزش عالی و دانشگاه‌ها کمک شود.

کنگره بین‌المللی آثار و اندیشه‌های آیت الله العظمی بروجردی (ره)، به میزبانی دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی در سوم فررودین ۱۲۵۴ در بروجرد متولد شد، نسب او با ۳۲ واسطه به امام حسین‌(ع) می‌رسد.

وی که به مدت ۱۷ سال مدیر حوزه علمیه قم و ۱۵ سال نیز تنها مرجع تقلید شیعه بود در دهم فروردین ۱۳۴۰ پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه‌(س) در قم به خاک سپرده شد.

کتاب‌های این فقیه والامقام در چهار رشته فقه، اصول فقه، حدیث و رجال است.

جامع احادیث الشیعة مشهورترین کتاب او به شمار می‌آید که احادیث فقهی شیعه را دربردارد.

آثار آیت‌الله بروجردی در قالب ۲۰ عنوان کتاب و در ۴۰ جلد، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت نرم‌افزار انتشار یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha