۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۳
کد خبر: 85589680
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رویداد طنین، روایتگر زنان موفق یزدی

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۳
کد خبر: 85589680
رویداد طنین، روایتگر زنان موفق یزدی

یزد- ایرنا- نخستین رویداد رسانه‌ای بانوان "طنین" با هدف روایت توانمندی‌های حرفه‌ای و موفق زنان استان یزد در این شهر برگزار شد، برنامه‌ای که در نوع خود منحصر بفرد و راوی زنان تاثیرگذار این استان بود.

به گزارش ایرنا، در این رویداد که از شنبه هفته جاری برپا و تا امروز یکشنبه ادامه دارد شماری از بانوان خبرنگار و فعال رسانه‌ای و فعالان حوزه های دیگر استان، گرد هم آمدند تا دیدگاهها و تجربیات خود را از فعالیت زنان موفق و تاثیرگذار در بخش های مختلف به رشته تحریر در آورند.

در کنار پوشش خبری این رویداد، فرصتی فراهم شد تا حضور بانوان را از زاویه ای دیگر هم مورد بررسی قرار دهیم و لحظاتی را با چند بانوی موفق استان در بخش های مختلف هم‌صحبت و نگاه و دیدگاه آنها درباره نقش زنان در جامعه را جویا شویم.

در این رویداد علاوه بر خبرنگاران فرهیخته و توانمند بانو که با انتشار اخبار و مطالب در سالیان سال در زمینه های مختلف قلم رسایی کرده و تاثیرگذار بودند بانوان دیگر بخش های جامعه نیز حضور داشتند که به نوعی الگوی زنان موفق هستند و لذا پای صحبت برخی از آنها نشستیم تا از نقش و جایگاه زنان در جامعه برای ما بگویند.

بانوان تاثیرگذار در جنگ فرهنگی و ترکیبی می‌توانند با جهاد تبیین به وظایف شرعی، دینی و قانونی خود عمل کنند تا توطئه و تهاجم دشمن خنثی شود؛ بیعت زنان با پیامبر(ص) نیز مطابق ایفای نقش اجتماعی و سیاسی آنان بود و در طول تاریخ اسلام ، ایران و انقلاب اسلامی، زنان تاثیرگذاری داشتیم .

در رویداد طنین، پس از توضیحات "علی پور میرزایی" رئیس سازمان بسیج رسانه استان یزد در مورد نحوه برگزاری رویداد ، جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج استان هم با گرامیداشت یاد و خاطر بانوان شهید انقلاب اسلامی گفت: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند.

"سرهنگ حمیدرضا محدث" به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبری، انقلاب اسلامی، زن مسلمان ایرانی را از حاشیه‌ جامعه به متن آورد و به او هویت و شخصیت بخشید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی سوم زن مسلمان را به دنیا معرفی کرد افزود: زنان ایران اسلامی در زمینه های مختلف نقش آفرینی می کنند.

سرهنگ محدث تصریح کرد: در هر سه راهبرد اصلی نظام یعنی جهاد تبیین ،جهاد خدمات رسانی و جهاد آفرینی، زنان نقش بسزایی دارند و برکسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به نقش زنان در امید آفرینی در جامعه افزود: روایت زنان موفق موجب امید در جامعه می شود.

رویداد طنین، روایتگر زنان موفق یزدی

در ادامه این رویداد "معصومه حکیمیان" بعنوان یکی از بانوان اثرگذار و توانمند یزدی و از بانوان فعال برجسته فرهنگی و اجتماعی در نخستین رویداد رسانه‌ای بانوان استان یزد گفت: رهبر انقلاب الگویی از زن ایرانی ارائه کرد زن نباید خانه نشین باشد؛ باید نقش آفرین در خانه و جامعه باشد و زنان ما در دفاع مقدس نمونه عینی آن را نشان دادند.

حکیمیان با بیان اینکه دشمن به نقش تاثیرگذار زن توجه دارد و در کارکرد جنگ نامتعارف خود روی این موضوع هزینه می کند، اظهارداشت: زنان باید مسوولیت اجتماعی خود را به خوبی نشان دهند همچون فاطمه زهرا(س) که هم فرزندانی شایسته تربیت کرد هم در برابر دشمن در دفاع از ولایت و اسلام ایستاد.

وی با اشاره به زنان موفق در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف به خصوص هشت سال دفاع مقدس افزود: الگوهای زنان موفق در زمان حاضر باید برای نسل جوان و نوجوان معرفی شود و در بخش هویت بخشی نیز به جایگاه زنان و نقش موثری که باید داشته باشند توجه کنیم.

از دیگر مهمان این رویداد "فاطمه سادات آیتیان" بود که تاکنون ۱۲ اختراع با کمک یک تیم چند نفر به ثبت رسانده است که گفت: همیشه سعی دارم فردا را از دیروز بهتر بسازم.

وی که متولد سال ۷۶ و به ۲ زبان انگلیسی و کره‌ای هم مسلط است، افزود: موتور محرکه من در موفقیت هایم انگیزه و تلاش و رسیدن به هدفم است.

آیتیان که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی آموزشی است خاطرنشان کرد: زنان باید از توانمندی های خود در عرصه های مختلف استفاده کنند تا بتوانند به موفقیت دست یابند.

بانوان تاثیرگذار در جنگ فرهنگی و ترکیبی می‌توانند با جهاد تبیین به وظایف شرعی، دینی و قانونی خود عمل کنند تا توطئه و تهاجم دشمن خنثی شود

مادر شهید حسین رشیدی‌فر از دیگر مهمانان این رویداد بود که از وی بعنوان یک زن الگوی ایرانی- اسلامی یاد می شود که در این برنامه، مطلبی در زمینه نقش زن در عرصه های اجتماعی بیان کرد.

می توان گفت زنان، بیشترین نقش را در جهاد تبیین دارند؛ جهادی که زینب کبری(س) از غروب عاشورا شروع کرد به دوش زنان گذاشته شده و باید پای این سنگر تا ظهور بمانند.

بانوان تاثیرگذار در جنگ فرهنگی و ترکیبی می‌توانند با جهاد تبیین به وظایف شرعی، دینی و قانونی خود عمل کنند تا توطئه و تهاجم دشمن خنثی شود.

نخستین رویداد استانی رسانه‌ای بانوان طنین یزد، روز شنبه با حضور خبرنگاران فرهیخته و فعال رسانه‌های استان در این شهر آغاز شد.

رویداد رسانه‌ای بانوان طنین به عنوان مرحله استانی جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت، ویژه بانوان رسانه ای با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان با هدف روایت توانمندی های حرفه ای زنان یزدی شامل بخش‌های مختلفی از جمله گزارش، عکس، فیلم، پادکست و مصاحبه برپا شده است.

روایت زندگی بانوان موفق یزدی، واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی ،روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی ،نقش زن در تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی از محورهای این رویداد است و در آن شرکت کنندگان در فرصت زمانی ۲۴ ساعته از سوژه های این رویداد که از چهره های شاخص و موفق بانوان و فعالین اثرگذار حوزه زنان در استان هستند تولید محتوا می کنند.

از برگزیده این رویداد، پس از داوری، در بخش های مختلف تجلیل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha