شرایط برای برگزاری مسابقات والیبال آسیا در یزد مساعد است+فیلم

یزد- ایرنا- رییس فدراسیون والیبال گفت: شرایط مساعد برای برگزاری مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا با همدلی و اقدام لازم در استان یزد فراهم است.

به گزارش ایرنا، " سید میلاد تقوی " شنبه شب در نشستی با خبرنگاران یزد افزود: برای برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ در یزد طی ماه های گذشته در سایه تلاش جمعی همه اقدامات لازم به نحو مناسب انجام شده است.

وی با قدردانی از همه تلاش هایی که تاکنون برای میزبانی مسابقات در یزد انجام گرفته ادامه داد: مسئولان ورزشی و اجرایی استان و باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب همه تلاش خود را برای برگزاری مسابقات انجام دادند که امیدواریم شاهد نتایج ارزشمند برای ورزش ایران و والیبال باشیم.

این مسئول از تلاش باشگاه شهداب یزد تشکر کرد و گفت: طی چند سال گذشته به همت این باشگاه و همچنین در شهرستان اردکان یزد نیز در حوزه والیبال کارهای بزرگی انجام گرفته و بدون شک یزد یکی از استان‌های پیشرو والیبال کشور است.

تقوی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم بازی‌های خوبی را در این دوره از مسابقات در استان یزد شاهد خواهیم بود گفت: با همه وجود آرزو می‌کنم تیم شهداب قهرمان این دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا باشد.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون در جنگ نرم با مستکبران عالم هستیم بیان کرد: حضور نیافتن برخی کشورها در مسابقات ناشی از توطئه ایران هراسی است ولی ما با قدرت و طبق برنامه و با همکاری بخش های مختلف رقابت ها را برگزار می‌کنیم.

همچنین " زهیر حاجی حسینی " مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: این استان از بهمن ماه سال گذشته با رایزنی‌های باشگاه شهداب با این اداره کل و وزیر محترم برای این میزبانی تلاش کرد و با حمایت‌های مجموعه استان و همراهی‌ باشگاه شهداب این اتفاق خوب برای یزد رقم خورد.

وی گفت: سالن شاهدیه به عنوان سالن اصلی مسابقات و ۲ سالن دیگر شامل شهید صدوقی و سالن ورزشی آبشاهی برای این مسابقات در نظر گرفته شده که از محل اعتبارات ملی برای تجهیز این سالن‌ها طی مدت ۲ ماه و نیم گذشته بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال تامین و هزینه شده است.

وی، برگزاری رویدادهای ورزشی را یک فرصت برای معرفی فرهنگ و تمدن و ظرفیت‌های یزد ذکر کرد و گفت: از طریق میزبانی‌ مسابقات حداقل یک میلیارد نفر در جهان با یزد آشنا می شوند و این رویدادها نقش بسزایی در شکست فتنه ایران هراسی دشمنان دارد.

همچنین " امیر شرافت " مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد با اشاره به برگزاری این رویداد در سطح بین المللی برای اولین بار در یزد و خارج از تهران گفت: این مسابقات با حضور هشت تیم برتر آسیا از جمله ۲ تیم ایرانی برگزار خواهد شد و روزانه شاهد برگزاری چهار دیدار در گروه‌ها طی سه روز خواهیم بود.

بیست وششمین دوره رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا با حضور ۱۸۰ بازیکن خارجی از ۱۸ شهریورماه جاری در استان یزد آغاز می‌شود.

در این مسابقات علاوه بر شهداب یزد (میزبان مسابقات) و فولاد سیرجان ایرانیان، تیم‌های اسپورتینگ کلاب (کویت)، گاز الجنوب (عراق)، باودینگ واولی والیبال کلاب (چین)، الریان اسپورت کلاب (قطر)، کَم ایر (افغانستان)، جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی)، پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) و تایچونگ وین استریک (چین‌تایپه) حضور دارند.

رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا چند سالی است با توجه به حضور ستارگان والیبال دنیا در باشگاه‌های آسیا کیفیت و اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

تیم والیبال شهداب یزد در فصل گذشته با کسب ۲ پیروزی متوالی بر تیم مدعی و با سابقه پیکان تهران با افتخار بر بام قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور ایستاد و در فصل جاری نیز نایب قهرمان ایران شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزش استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد که حدود ۲ هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha