قیام ۱۷ شهریور پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید

شهرکرد- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: قیام ۱۷ شهریور و تقدیم خون پاک شهدای این حادثه پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار علی افضلی شامگاه شنبه درآیین گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور که در مسجد حضرت ابوالفضل شهرکرد با حضور جمعی از مردم و مسوولان استان برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه شکل‌گیری انقلاب اسلامی از سالهای پیش از قیام ۱۷ شهریور آغاز شده بود اما پس از آن روند انقلاب شتاب بیشتری به خود گرفت.

وی ادامه داد: واقعه ۱۷ شهریور تفاوتی با وقایع قبل از خود داشت و آن استمرار و پیوستگی این قیام مردمی بود بطوریکه تظاهرات گسترده‌ای در تهران و استان‌های دیگر شکل گرفت و در حالیکه حکومت نظامی برقرار بود اما مردم انقلابی کشور با نثار خون خود نشان دادند که باید بساط رژیم شاهنشاهی برچیده شود.

وی تصریح کرد: در تمام مدتی که انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و به روند خود ادامه می‌داد ارتباط بین امام راحل و مردم وجود داشت و همین ارتباط نزدیک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و در نهایت منجر به پیروزی آن شد.

افضلی یادآور شد: قیام ۱۷ شهریور سبب شدکه رژیم شاهنشاهی از نظر سیاسی متزلزل گشته و اعتماد مردم ساقط شود و بین نیروهای ارتش اختلاف افتاد و زمینه برای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از پیش مهیا شد.

وی اسلام، ولی‌فقیه و مردم را سه رکن اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که مردم پای انقلاب و ارزش‌ها هستند دشمن کاری از پیش نمی‌برد.

جانشین فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت عملیاتطوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: این عملیات مهم آبروی نداشته آمریکا و اسرائیل غاصب را برد و آسیب‌پذیری آنها را نشان داد.

افضلی بیان داشت: اتفاق مبارک دیگری که به دنبال این عملیات شکل گرفت این بود که رسانه دست جبهه حق و مقاومت بود و عظمت این عملیات به گوش جهانیان رسید.

وی با تاکید بر اینکه قطار انقلاب در مسیر خود با سرعت مطمئنه در حرکت است، اظهار داشت: در مسیر حرکت ایستگاه‌هایی وجود دارد و افرادی سوار و عده‌ای پیاده می‌شوند و باید مراقب فتنه‌های دشمن باشیم.

قیام ۱۷ شهریور پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید

به گزارش ایرنا، عُمال رژیم شاه در هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ با کشتار بی‌رحمانه تظاهرکنندگان در میدان ژاله تهران (میدان شهدا کنونی) کارنامه سیاهی از جنایت‌های دستگاه سلطنت را رقم زدند. واقعه خونین ۱۷ شهریور که به جمعه سیاه مشهور شد دروغگویی‌ و فریبکاری‌ رژیم‌ پهلوی را به‌ اثبات‌ رساند و مردم‌ را برای‌ سرنگونی‌ این رژیم‌ مصمم‌تر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha