۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۶:۰۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85589836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلینکن برای گفت‌وگو درباره خاورمیانه و اوکراین به انگلیس سفر می‌کند

تهران- ایرنا- پس از آنکه انگلیس مجوز صادرات برخی تسلیحات به رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا قصد دارد روز دوشنبه برای گفت‌وگو درباره تحولات خاورمیانه و همچنین اوکراین به لندن سفر کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب گفت که این سفر تا روز سه‌شنبه به طول خواهند انجامید و بلینکن قرار است اجلاس «گفت‌وگوی راهبری آمریکا و انگلیس» را افتتاح کرده و «مشارکت راهبردی» میان دو کشور تاکید کند.

بلینکن در این سفر با مقام‌های ارشد دولت انگلیس دیدار و درباره موضوعات مختلفی از جمله تحولات منطقه هندوپاسیفیک، پیمان دفاعی آوکس میان آمریکا، استرالیا و انگلیس، خاورمیانه و تلاش‌های غرب در مورد حمایت از اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر بلینکن به لندن در حالی انجام خواهد شد که دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور بخشی از مجوزهای فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

لمی طی سخنانی در نشست ویژه مجلس عوام انگلیس پیرامون جنگ در غزه افزود که حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی، به دلیل خطر نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه تعلیق خواهد شد.

وی افزود که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، دولت چاره‌ای جز تعلیق این مجوزها ندارد زیرا آن‌ها «می‌توانند برای تسهیل نقض جدی قوانین بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرند.»

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که این تصمیم به سادگی گرفته نشده و پس از «بررسی‌های دو ماهه و نگرانی جدی در مورد رفتار اسرائیل در غزه» اتخاذ شده است.

او در عین حال تکرار کرد که لندن همچنان حامی رژیم صهیونیستی است و از راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل، حمایت می‌کند.

دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه، از سوی افکار عمومی تحت فشار بوده تا فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha