گروه «شهر دوستدار کودک» در شهرداری اصفهان فعال شد

اصفهان_ایرنا_ مسوول گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: این گروه ابتدا در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان فعال و سپس در سایر معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط شهرداری تشکیل می‌شود.

علیرضا نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه گروه شهر دوستدار کودک با هدف پیگیری امور مرتبط در حوزه کودک و نوجوان فعال شده است، افزود: نظارت بر طراحی پروژه‌ها در کمیته‌های فنی، توسعه انواع فضاهای بازی کودکان در محلات، توسعه اتاق‌های مادر و کودک، مناسب‌سازی، ایمن سازی و ارتقا کیفی فضاهای شهری، ساماندهی بافت‌ها و مراکز موجود مرتبط با کودکان و نوجوانان در محلات، محوطه‌های اسباب بازی، پارک‌های ترافیک کودکان و... بخشی از اقدامات این مجموعه است.

مسوول گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کیفی سازی مدارس و مهدهای کودک، شهرهای بازی، خیابان‌ها و نظایر آن از ماموریت‌های اصلی و سخت افزاری شهر دوستدار کودک است که باید با در نظر گرفتن خواسته‌ها و نیازهای این گروه سنی، در زیر ساخت شهر و برنامه ریزی شهر مورد توجه قرار گیرد.

نوروزی با اشاره به برخی اقدامات شهرداری اصفهان در راستای تحقق برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان اظهار کرد: تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، تدوین و نظارت بر لوایح و ضوابط مرتبط با کودکان و نوجوانان و تشکیل اتاق فکر شهر دوستدار کودک بخشی از این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه شهر دوستدار کودک دارای سه بعد فکر افزاری و سیاست گذاری، سخت افزاری و کالبدی و نرم افزاری و ترویجی بوده که عمده اهداف آن سخت افزاری و کالبدی است، گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی، تدوین و نظارت بر برنامه‌های سالانه بودجه و طرح‌های جامع و تفصیلی با لحاظ نمودن حقوق کودکان را از جمله اقدامات فکر افزاری و سیاستگذاری شهر دوستدار کودک عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، گروه شهر دوستدار کودک با هدف پیگیری امور مرتبط در حوزه کودک و نوجوان از سال ۱۳۹۷ در شهرداری اصفهان به عنوان شهرداری پیشرو در کشور و با ابلاغ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان فعال شد

در سال ۱۳۹۹ و پس از بررسی های میدانی و کارشناسی سازمان شهرداری‌ها، نشان شهر دوستدار کودک توسط وزارت کشور و یونیسف به شهرداری اصفهان اعطا شد تا شهر اصفهان با عضویت در شبکه جهانی ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف به عنوان اولین شهر رسمی دوستدار کودک ایران و سومین شهر دوستدار کودک خاورمیانه و شمال آفریقا در حوزه بین‌الملل شناسایی شود.

همچنین پیش از این دستورالعمل، شهرداری اصفهان در دی ماه ۱۳۹۷ به عنوان شهر پیشرو در کشور اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک ایران را با مشارکت یونیسف و وزارت کشور برگزار کرد.

تعداد کودکان زیر ۱۵ سال استان اصفهان بیش از یک میلیون ۱۰۳و هزار و ۵۴۶ نفر و تعداد جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال بیش از یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۵۴ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha