۱۹۵ نفر از غرق‌شدگی در دریا نجات یافتند

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در اجرای طرح سالمسازی دریا از هشتم خرداد تاکنون ۱۹۵ نفر از غرق‌شدگی نجات یافتند.

هادی سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی مدت یادشده ۱۸ نفر در استان به دلیل غرق‌شدگی در دریا جانشان را از دست دادند که از این تعداد ۲ نفر بعد از ساعات طرح و سه نفر نیز در بیمارستان فوت کردند.

وی بیان کرد: در اجرای طرح سالمسازی دریا تاکنون ۶۴۳ نفر از هم استانی‌ها و گردشگران در سواحل به صورت سرپایی از خدمات لازم بهره‌مند شدند و ۴۳ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سلیمی در ادامه با تشریح سایر برنامه‌های جمعیت هلال احمر گیلان در طرح سالم‌سازی دریا به خدمات آگاهی بخشی به گردشگران و هم استانی‌ها برای پیشگیری از حوادث در سواحل از جمله غرق شدگی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۳۹ هزار و ۲۷ نفر از خدمات آگاهی‌بخشی بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: همچنین در اجرای طرح سالمسازی دریا تاکنون هفت هزار و ۲۰۳ بسته محصولات فرهنگی در سواحل گیلان توزیع شد و چهار هزار و ۱۲۶ نفر از کودکان نیز از فضای دوستدار کودک استفاده کردند.

وی بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس جمعیت هلال‌احمر، هشت دستگاه آمبولانس پشتیبان از استان‌های معین، ۲۳ خودرو پشتیبان، ۱۴ دستگاه موتورسیکلت و هشت موتورسیکلت از استان‌های معین، هشت فروند جت‌اسکی و ۱۸ فروند قایق در این طرح به کار گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح سالمسازی دریا در گیلان ۶۷۵ نفر از ناجیان غریق و روزانه ۱۷۰ عوامل امدادی هلال‌احمر استان همکاری دارند اضافه کرد: در اجرای این طرح تاکنون چهار هزار و ۵۰ نفر روز نیروی امدادی، ۳۵۱ نفر روز مربی و هزار و ۹۱ نفر روز اعضای جوان هلال‌احمر به کار گرفته شدند.

گیلانیان در صورت بروز هرگونه حادثه می‌توانند با ندای ملی امداد و نجات (۱۱۲) تماس بگیرند.

۳۰۲ نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی گیلان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha